נמשכות הפגנות ההורים בעקבות הסרת אחריות של הממשלה לחיי הילדים

נמשכות הפגנות ההורים על הסרת אחריות של הממשלה לחיי הילדים. מחר (שישי) בשעה 10:00 תתקיים הפגנה שנייה בפתח תקווה, סמוך לבניין העירייה, בנושא הפיקוח על המעונות הפרטיים. את ההפגנה מארגן ועד המחאה של הורי פתח תקווה, אשר הוקם לאחר שהפעוטה בת השנה וחודשיים, יסמין וינטה, הומתה באכזריות על ידי הסייעת אינה סקיבנקו בגן מאשה והדוב במרכז העיר.

המפגינים דורשים להעביר באופן מיידי את חוק הפיקוח על המעונות הפרטיים תחת השם "חוק יסמין וינטה ז"ל". ועד המחאה פתח דף אירוע בפייסבוק ופרסם להורים את ההודעה הבאה: "ועד המחאה של הורי פתח תקווה קורא לכם לצאת ולהפגין למען עתיד הילדים. ההתעללות הפכה להיות מגיפה ארצית, ובפתח תקוה הומתה יסמין וינטה ז"ל על ידי הסייעת בגן צאו מהאדישות! צאו מהמקלדת! קחו אחריות! בואו להפגין! יום שישי בשעה 10:00 חיים עוזר פינת העלייה השנייה. תפיצו אם אתם דואגים לשלום הילדים!".

2018-06-28_203811

הורים וילדיהם הסובלים מאלרגיות בהפגנה שנערכה אתמול בתלאביב (צילום: עמותת יהל)

אתמול הפגינו בקריית הממשלה במרכז תלאביב הורים וילדים הסובלים מאלרגיות. בין השלטים שהניפו: "בנט, אתה מפקיר את הילדים", "מי ישמור עליי עכשיו?", "מי יטפל בילדים האלרגיים?" "בנט תתעורר – הילדים שווים יותר".

ההורים ממשיכים במאבקם נגד שר החינוך, נפתלי בנט, שמתכוון לבטל את מערך הסייעות הרפואיות בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים. בתום ההפגנה צעדו ההורים מספר דקות בכביש וחסמו לזמן קצר את התנועה.

ההורים מפגינים מזה שלושה שבועות, בכל מוצ"ש, מול ביתו של בנט ברעננה, במאבקם כדי לבטל את פיטוריהן של כ-3,500 סייעות רפואיות אשר מסייעות ומלוות ילדים הסובלים מאלרגיה וילדים עם מחלות ייחודיות, כל זאת על מנת שהילדים יוכלו להיות חלק ממערך החינוך הממלכתי. ביום ראשון הודיעו ההורים כי בכוונתם לעתור לבג"ץ לעצירת המהלך, במידה ומשרד החינוך לא יחזור בו מכוונתו.

עוד בנושא, מאמר שפורסם השבוע ב"זו הדרך" (עמ' 3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018/06/G25_2018.pdf