נגד גזענות ולהטבופוביה: עשרות סטודנטים הפגינו במעונות המופרטים של אונ' ת"א

עשרות סטודנטיות וסטודנטים, דיירי ודיירות המעונות וגם חברות וחברי סגל האוניברסיטה הפגינו אתמול (שני) במעונות המופרטים של אוניברסיטת תלאביב והביעו סולידריות עם מאבק הדיירים. יצוין שעשרות סטודנטיות מתלוננות על הטרדה מינית וסטודנטים ערבים סובלים מיחס גזעני ומפלה. הנהלת האוניברסיטה התעלמה עד כה מהתלונות בטענה "שהשטח אינו באחריותה" אל בשליטת תאגיד שיכון ובינוי.

עוד מסרה דוברת הדיירים "בחודשים האחרונים יצאנו למאבק במעונות נגד ההתעלמות המוחלטת מהמצוקה שנקלענו אליה עקב משבר הקורונה. במקום להקל בשכר דירה הגבוה או בתנאי יציאה מהחוזה, שיכון ובינוי מתעמרים בנו, פוגעים בנו אקדמית ומאיימים בקנסות ובוועדות משמעת – והנהלת האוניברסיטה שותקת. אבל זה לא הכל – צוות האבטחה מטריד מינית סטודנטיות, דיווחים על התלונות מטויחים, הנהלת המעונות מפלה בין הסטודנטים על רקע גזענות ולהטבופוביה, וזה רק קצה הקרחון". עקב כך, המפגינים דרשו את התפטרותו של מנהל המעונות יאיר בן ענת.

חברי תא חד"ש באוניברסיטה ת"א נושאים שלטים בעברית ובערבית בהפגנה שנערכה אתמול במעונות המופרטים (צילום: זו הדרך)

בהפגנה נמסר כי "את שיכון ובינוי, תאגיד ענק, הבעיות שלנו ממש לא מעניינות, והם מסירים את האחריות מעצמם. התירוץ? המאבטחים עובדים בחברת קבלן ולכן הם לא אחראים לבעיה. התוצאה? הסטודנטיות נותרות ללא מענה, ונאלצות להמשיך ולראות את המטרידנים והפוגעים דווקא בבית שלהן, במקום שאמור להיות הכי בטוח. וכל הזמן הזה הנהלת האוניברסיטה ממשיכה לשתוק". מלבד הדחת מנהל המעונות, המפגינים דרשו הכרה בנציגות למניעת הטרדות מיניות שתבחר על ידי הדיירים מטעמנו, שיתוף הסטודנטים בניהול המעונות, הורדת שכר הדירה ובגיבוש תקנון הוגן. "האוניברסיטה צריכה לקחת מחדש את הבעלות על המעונות ולשתף אותנו בניהול שלהם", הדגישו