מקרון נשיא צרפת: הקומוניסטים קוראים להקים מערך שמאל מנצח בבחירות לפרלמנט

צרפת בחרה אתמול (ראשון) לנשיאות הרפובליקה את עמנואל מקרון, כלכלן ניאוליברלי בן 39, חסר ניסיון פוליטי משמעותי וללא מפלגה של ממש. על פי התוצאות הכמעט סופיות, אזרחי צרפת העדיפו ברוב של 65% לעומת 35% את השמירה על ערכים דמוקרטיים, על פני מסריה הגזעניים והאנטישמיים של מנהיגת החזית הלאומית מארין לה פן.

2017-05-08_212719

השער של העיתון "הומניטה" הבוקר: "מתחילה מערכה חדשה"

עם פרסום התוצאות, מסר מזכיר המפלגה הקומוניסטית הצרפתית, פייר לורן, ש"רוב ברור של הבוחרות והבוחרים הביעו את רצונם שבראש המדינה לא תעמוד המועמדת המייצגת את השנאה והמקדמת פרויקט פוליטי גזעני וקסנופובי והתומכת במדיניות חברתית ניאוליברלית קיצונית ושעמדותיה מחרחרות מלחמה ודוגלות באפליה". דבריו של לורן פורסמו הבוקר בעיתון הקומוניסטי "הומניטה".

יחד עם זאת "אין לוקחים חלק בחגיגה. כ-35% מהבוחרים תמכו בנציגת הימין הקיצוני. זו תוצאה של הבנליזציה של עמדות הימין הקיצוני ותולדה של עשרות שנים של מדיניות אנטיעממית עקבית".

לדבריו "אנו נתמיד בדרכנו למען חברה המשוחררת מעריצות ההון והדוגלת בסולידריות, צדק חברתי, צדק סביבתי, שלום ושוויון". לורן הדגיש: "עמדות אלה אינן עמדותיו של הנשיא הנבחר מקרון. הפרויקט הניאוליברלי של מקרון טומן בחובו נסיגה בזכויות החברתיות והדמוקרטיות והוא נחלתו של מיעוט בחברה הצרפתית. האתגר שעומד עתה על סדר היום היא בניית האלטרנטיבה הפוליטית ההמונית שתחולל את השינוי החברתי, הסביבתי והדמוקרטי. מעתה, הקומוניסטים מוכנים להיאבק יחד עם כל אלה המוכנים להתמיד בדרך זו".

עוד קרא לורן להקים כוח אלקטוראלי עם כל המפלגות, הארגונים והאישים שעמדו מאחורי מועמדותו של ז'אןלוק מנלשון בסיבוב הראשון של הבחירות. לדעת לורן ניתן יהיה לתרגם את התנופה ואת התוצאות החיוביות של מערכת הבחירות של מלשנון להישגים ללא תקדים עבור השמאל העקבי בבחירות לפרלמנט, האסיפה הלאומית, שייערכו ב-11 וב-18 ביוני.

להצהרתו המלאה של פייר לורן עם פרסום תוצאות הבחירות (צרפתית):

http://www.humanite.fr/pierre-laurent-lelection-de-macron-est-fragile-635743