מפלגת השמאל הגרמנית זכתה בבחירות בתורינגיה; הניאו-פשיסטים הכפילו את כוחם

מפלגת השמאל "די לינקה" ב-31% מקולות הבוחרים בבחירות שנערכו אתמול (ראשון) במחוז תורינגיה, וכך חיזקה את כוחה והפכה לראשונה בתולדות גרמניה המאוחדת למפלגה הראשונה בגודלה במדינת מחוז כלשהי. המפלגה זכתה לתוספת של כשלוש אחוז, לעומת הבחירות הקודמות שנערכו ב-2014.

"תודה!", מנהיג מפלגת השמאל בתורינגיה, בודו ראמלו, בעת מסיבת הניצחון שנערכה אמש עם פרסום תוצאות הבחירות (צילום: די לינקה)

מנהיג מפלגת השמאל בתורינגיה, בודו ראמלו, עשה בעקבות הבחירות הקודמות היסטוריה כאשר הפך לראשונה מאז סיפוחה של גרמניה המזרחית לראש ממשלה מחוזי מטעם השמאל, לאחר שהצליח להקים קואליציית "אדומהירוקה" עם הסוציאל־דמוקרטים ו"הירוקים". אך בשל ירידת כוחן של שתי מפלגות בבחירות שנערכו אתמול, אין לו את הרוב הנדרש לחידוש הקואליציה הזו.

מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" הניאופשיסטית בראשותו של אחד ממנהיגי הזרם הקיצוני בשורותיה, ביורן הקה, הפכה למפלגה השנייה בתורינגיה, לאחר שהכפילה את כוחה בהשוואה לבחירות הקודמות וקיבלה כ־23% מקולות הבוחרים, יותר ממפלגת השלטון הנוצרית־דמוקרטית שאיבדה כ־11% מכוחה בפרלמנט המחוזי היוצא. השמרנים שבשלטון זכו ל-22% מהקולות. אלו הבחירות המחוזיות השלישיות שבהן מגיעה מפלגת האלטרנטיבה למקום השני, לאחר הבחירות בברנדנבורג וסקסוניה שנערכו בספטמבר. שלוש מדינות מחוז אלו השתייכו למזרח גרמניה לשעבר. הקה, שעורר בעבר סערה לאחר שכינה את אנדרטת השואה בברלין "אנדרטת הבושה" ודרש "שינוי של 180 מעלות בתרבות הזיכרון הגרמנית", הצהיר עם היוודע התוצאות "נכבוש מחדש את המדינה שלנו ונעשה היסטוריה".