מפגש בגדה השמאלית עם הסופר עודה בשאראת בעקבות הופעת ספרו 'דוניא'

מערכת השבועון "זו הדרך" מזמינה לפגישה בשניים עם הסופר והעיתונאי עודה בשאראת עם פרסום ספרו "דוניא" (עם עובד, 2019). המפגש, בהשתתפות עורך "זו הדרך", אפרים דוידי, יתקיים ביום רביעי הקרוב, 27 בנובמבר, בשעה 20:00 בגדה השמאלית, רחוב אחד העם 70, תלאביב. בשאראת כיהן כראש הוועד הארצי לתלמידי התיכון הערבים וכראש ועד הסטודנטים הערבים באוניברסיטת חיפה ושימש מזכיר חד"ש. הוא מפרסם טורי דעות בעיתונים "אל אתיחאד" ו"הארץ" וחבר הנהלה בארגון עדאלה. ב-2009 פרסם בהוצאת עם עובד את ספרו "חוצות זתוניא".

בספר "דוניא" המחבר מספר את קורותיה של עיירה ערבית בצפון הארץ בה נעלמת אישה צעירה ושמה דוּניא. היעלמותה מטלטלת את העיירה, בני משפחתה, שכנים ומכרים מתגייסים לחיפושים אחריה, אך מלבד גילויים של רוח התנדבות אזרחית חדשה, המאמץ אינו מעלה דבר.

הסופר ועיתונאי עודה בשאראת (צילום: אל אתיחאד)

מכאן מתגלגל הסיפור אל קורותיהם של כמה מתושבי המקום מאז מלחמת 48', שאז גורשו מכפרם ולא הורשו לשוב אליו. בפני הקורא נפרשׂ פסיפס מורכב של חיי שלושה דורות של ערביםפלסטינים במדינת ישראל. הם מתמודדים, כל אחד בדרכו, עם המצוקה הנפשית והכלכלית בעקבות אבדן הבית והרכוש, וממשיכים, כל אחד בדרכו, לחיות את חייהם, מקימים משפחות ונולדים להם ילדים. הספר מתאר את החיים בימי הממשל הצבאי המדכא והמשחית, את הניסיונות לקדם פעילות קומוניסטית, ובעיקר את חייהן האישיים של הדמויות, את חלומותיהן ושאיפותיהן, את חיפושיהן אחר אהבה, חופש, רווחה, השכלה.