מפגינים בנצרת הציבו 75 ארונות קבורה – כמספר קרבנות הפשע בחברה הערבית

מאות השתתפו אמש (שלישי) במחאה מול מטה המשטרה בנצרת נגד מעשי הפשע הגואים בחברה הערבית ואוזלת ידה של המשטרה. שיירת מחאה של מכוניות יצאה מאתר התעשייה בעיר פתחה את העצרת. על כלי הרכב הונחו 75 ארונות ריקים שדימו ארונות קבורה, ואליהם צורפו הסיסמאות. 75 בני אדם נהרגו מתחילת השנה בחברה הערבית כתוצאה ממעשים פליליים. מוועדת המעקב של הציבור הערבי נמסר כי מעשה זה נעשה "בניסיון להעביר מסר למשטרה שכל אחד מאיתנו יכול להיות קורבן לאלימות ולפשיעה".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), שהשתתף בהפגנה, מסר: "אנחנו ממשיכים במאבק העקבי נגד כנופיות הפשע המאורגן, נגד כנופיות הפרוטקשן והשוק השחור, ולמען איסוף הנשק הבלתיחוקי. אנחנו רוצים לחיות בחברה ללא נשק. נמשיך בכל הכוח, כל אחד לפי יכולתו. אנחנו חברה שיכולה לנצח במאבק גורלי זה".

מפגינים, אמש, מול מטה המשטרה בנצרת, נגד הפשע ואוזלת ידה של הממשלה (צילום: זו הדרך)

בתום ההפגנה מסר ח"כ עודה: "הייתה זו הפגנה מוצלחת בנצרת ואנו ממשיכים עד לניצחון על ארגוני הפשיעה. על הממשלה והמשטרה לקבל החלטה ולהתחיל ליישם אותה נגד כנופיות הפשע המאורגן. ההצלחה שלנו היא מיגור 70% מהפשיעה באופן מיידי. כמו כן, אם נסוג עכשיו ולא נמשיך להיאבק וללחוץ, יהיו 300 נרצחים בכל אחד מהשנים הקרובות. לכן, השנה הזו 2019 אנחנו חייבים לנצח את הפשיעה כדי שלא תנצח את החברה שלו.

לא ניסוג והחברה שלנו תנצח".

יצוין כי חברי הכנסת של הרשימה המשותפת מקיימים בשבועות האחרונים מפגשים ציבוריים וחוגי בית במסגרת מערך הסברתי של המאבק בפשיעה ובאלימות. המפגשים מתקיימים בבתי ספר ובמקומות עבודה. השבוע נאם ח"כ עודה בפני תלמידי בית הספר התיכון המדעי בקלנסווה ובפני רופאי בית החולים האנגלי בנצרת. ח"כ יוסף ג'בארין ביקר בתיכון ג'מאל טרביה, וח"כים נוספים של הרשימה המשותפת קיימו מפגשים בסכנין, בריינה, במשהד וביישובים נוספים.