מטה המאבק נגד הקמת מפעל ליצור סוללות בגבעת ברנר מגייס משאבים

מטה המאבק נגד הקמת מפעל לייצור סוללות ליד קיבוץ גבעת ברנר פתח במבצע מקוון לגיוס משאבים להמשך המערך. מהמטה נמסר כי בקרית עקרון קיים כיום מפעל לייצור סוללות, המפעל משתמש בחומרים מסוכנים מאוד בתהליך הייצורהמפעל החל תהליך להקמה מחדש בכניסה לגבעת ברנר במרחק מאות מטרים מריכוזי אוכלוסייה בית חולים קפלן, מתחם הקניות בילו סנטר, גני ילדים, בי"ס תיכון "ברנר" ועוד. המפעל עומד לקום על קרקע פרטית שנרכשה לאחרונה עלידי בעליו של תדיראן סוללות: התאגיד הצרפתי "סאפט" של חברת הנפט "טוטאל".

2018-12-31_194729

עוד נמסר ש"אנו תושבי האזור הקמנו מטה מאבק. מטה שפועל בהתנדבות, שעושה מאהבת הישוב ופוחד מאוד ממה שעלול להיות. המטה קם כדי לומר למקבלי ההחלטות – הקשיבו! תקלות קורות, תקלות יקרו. מי לוקח אחריות על כך שבאירוע חומרים מסוכנים הילדים שלנו ואנו בטוחים?  כולנו ראינו את היעלים המתות בנגב. זה יכול להיות אני, אתה או כל אחד אחר שמגיע למתחם בילו סנטר לבלות, זה יכול להיות מישהו שהגיע לבית חולים קפלן לבדיקות. זה יכול להיות כל אחד".

יצוין שהמאבק מתנהל מזה שנה וחצי ו"פנינו לעשרות ח"כ, השתתפנו בוועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת. קיימנו עשרות פגישות עם יועצים מקצועיים לחומרים מסוכנים, עו"ד בתחום, אנשי תקשורת ופרסום. למדנו שההבנה כי המפעל מסוכן ואינו צריך לפעול בריכוזי אוכלוסייה. כבר בשנות ה-80 ראש המועצה דאז של קריית עקרון – אריק חדד הבין זאת היטב. מה שקורה במפרץ חיפה, המאבק להרחקת אסדת הגז בחוף הכרמל מלמדים אותנו שחומרים מסוכנים לא צריכים להיות ליד אנשים".

לתרומה להמשך המאבק:

https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=3738