מחאות בעשרות ערים בארה"ב ובקנדה בעקבות התקיפה האמריקאית בסוריה

מחאות בעשרות ערים בארה"ב ובקנדה נערכו אמש (שישי) בעקבות התקיפה האמריקאית בסוריה. אתמול שגירה ארה"ב טילי השיוט לעבר בסיס חיל האוויר בסוריה אשעיראת שבפאתי העיר חומס. הם כוונו לפגוע במסלולי ההמראה, באנגרים, במגדל הפיקוח ובתחמושת שאופסנה בשדה, כך פי בכירים אמריקאים. הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי שדה התעופה נהרס כליל. גורמים בסוריה מסרו כי בתקיפה נהרגו חמישה בני אדם: בהם שלושה חיילים ושני אזרחים. בתקשורת הסורית דווח מספר גבוה יותר: תשעה אזרחים, בהם ארבעה ילדים, ושבעה נוספים נפצע. 

2017-04-08_164136

הפגנה נגד המעורבות האמריקאית בסוריה מול הבית הלבן בבירת ארה"ב (צילום: פיפלס וורלד)

המחאות נגד התקיפה נערכו אמש באותה שעה בבירה וושינגטון, בניו יורק, בלוס אנג'לס, בסקרמנטו, בסן דייגו, בדנוור, בשיקגו, בסן פרנסיסקו; ועוד. גם בערי קנדה נערכו מחאות: באוטווה, במונטריאול ובוונקובר.

ההפגנות נערכו ביוזמת הקואליציה "אנסוור" ובהזמנה למחאות נאמר "ממשל טראמפ החל בגל חדש של תקיפות במזרח התיכון והפעם המטרה היא סוריה". הקואליציה גם תקפה את מועמדת המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות, הילרי קלינטון, בגלל תמיכתה בתקיפה. "שוב האימפריאליזם האמריקאי תוקף מדינה ריבונית במזה"ת באצטלה של הגנה על חיי אדם ובגלל החשש לשימוש באמצעי השמדה המוניים". כמו כן "השקרים של הפוליטיקאים מחרחרי המלחמה גלויים לכל. הרי זו ארה"ב המפציצה מדי יום בעיראק ובתימן. רק במוסול נהרגו מאות אזרחים בתקיפה אווירית אחת. התקשורת בארה"ב כמעט ואינה מתייחסת לפשעים אלה".

כמו כן, "פיפלס וורלד", היומון המקוון של המפלגה הקומוניסטית של ארה"ב, פרסם מאמר מערכת המתנגד בחריפות לתקיפה האמריקאית בסוריה. לדברי הפרשן "מזה שנים אנו דורשים להפסיק את המלחמות למען נפט ולמען שליטה עולמית".

לעמדת המפלגה הקומוניסטית של ארה"ב:

http://www.peoplesworld.org/article/trump-stop-bombing-syria-stop-the-deadly-war-for-oil/