מזכ"ל מק"י: יש לבנות מערך כוחות שיתמודד מול ממשלת הימין וכדי להגן על המרחב הדמוקרטי 

"תוצאות הבחירות מדברות בעד עצמן. המגמות הפשיסטיות והסיפוחיסטיות קיבלו הכשר מחלק בלתי-מבוטל מהציבור. הגיעה השעה להציב אלטרנטיבה פוליטית המונית" – כך אמר מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י), עאדל עאמר, בסיכום ישיבת הוועד המרכזי של המפלגה שנערכה בסוף השבוע האחרון (17 ו-18 במאי).

2019-05-22_211459

במשך יומיים ניתחו עשרות חברות וחברי הנהגת מק"י את תוצאות הבחירות, הן ברמה הארצית והן בזו המקומית. הם הקדישו שעות ארוכות לדיון באופציות הפוליטיות העומדות בפני הקומוניסטים במאבקם באפליה, בכיבוש ובפשיזם.

"המצב שנוצר מטיל עלינו אחריות גדולה", הדגיש עאמר והוסיף: "מגמות הפשיזציה ניכרות לכל. פרשנים עוסקים בנושא; אנשי אקדמיה מביעים דאגה עמוקה בעקבות המשך שלטונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המנסה להציל את עורו בעקבות מקרי השוחד הרבים בהם הוא מואשם. בדרכו הימנית-קיצונית הוא הורס כל חלקה טובה שעוד נותרה כאן".  "הכרחי לבנות בהקדם מערך כוחות שיתמודד עם צמצום המרחב הדמוקרטי ואף ירחיב אותו – אמר עמר והוסיף: "ההיסטוריה תשפוט אותנו לאו דווקא על האמירות, צודקות ככל שיהיו, אלא על מעשינו. זו העת למעשים".

בהתייחסו לתפקידה של המפלגה הקומוניסטית בהיערכות לקראת הבאות, הדגיש עאמר: "מתוצאות הבחירות עולה כי חד"ש נותרה הכוח הפוליטי העיקרי והמוביל בחברה הערבית ובקרב האוכלוסייה היהודית המתקדמת והדמוקרטית. זו מגמה של התחזקות הניכרת מאז הבחירות לרשויות המקומיות בנובמבר האחרון, גם בהן רשמנו הישגים נאים.

"למרות שרצינו בהמשך הרשימה המשותפת, כעת קשה להחזיר את הגלגל לאחור. יחד עם זאת, יש עם מי לדבר ויש על מה לדבר. צריך לשוב ולכנס את כל הקהלים שפגשנו במהלך מערכת הבחירות, ואת האלפים הרבים שהיו פעילים על מנת לצרפם למערכה הגורלית נגד הפשיזם".

 

הידיעה מתפרסמת הגיליון השבוע של "זו הדרך"