מאות הפגינו ליד מעון ראש הממשלה; הערב: קבלת שבת בבלפור

מאות הפגינו הלילה (בין חמישי לשישי) נגד השחיתות של שלטון הימין ליד מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. המפגינים החזיקו שלטים עליהם נכתב בין היתר "מצור על בלפור" ו"מושחתים נמאסתם" והניפו דגלים שחורים ואדומים. זו המחאה השנייה השבוע בבלפור, לאחר שביום שלישי האחרון הפגינו במקום אלפי בני אדם. בתחילת הערב, המפגינים עמדו על המדרכה, אך ככל שהזמן חלף הם חסמו את הרחובות הסמוכים למעון ראש הממשלה. בין היתר קראו המפגינים: "מנותקים נמאסתם", "מצור על בלפור", "אם אין דמוקרטיה יקבלו 750 שקל", ו"הון, שלטון, עולם תחתון". אחד ממארגני המחאה, תתאלוף במיל' אמיר השכל אמר: "אין מצב שנאשם בפלילים יהיה ראש ממשלת ישראל".

מפגינים מול מעון ראש הממשלה בירושלים (צילום: רדיו הוואנה)

קבוצת "קריים מיניסטר" קראה לשוב ולהפגין היום, שישי, בשעה 16:00 במקום ולקיים קבלת שבת; כפי שנעשה שם במהלך השבועות האחרונים. עוד קראו פעילי הדגלים השחורים לקיים הפגנות ומשמרות מחאה ביותר מ-170 צמתים במוצ"ש הקרוב, 18 ביולי, מדן ועד האילת בדרישה להתפטרות נתניהו.

כמו כן, פעילי "קריים מיניסטר" קיימו אמש בבית סוקולוב בתל אביב מסיבת עיתונאים שבה התייחסו למחאה נגד נתניהו. ישי הדס, ממובילי המחאה, אמר: "יש אווירה של חוסר אמון ציבורי ומרמור שהיה מוחבא כל הזמן מתחת לפני השטח והוספנו לזה שהתמקדנו בערכים של המהפכה הצרפתית שהיא הנחילה לאנושות ואחווה שלושה ערכים שנתניהו שכח מזמן". "אם מישהו מהמשטר אמר שאנחנו ונדליסטים צריך לזכור שמילאו אוטובוס אחד ב-44 אנשים וכולם השתחררו בתנאים מגבילים בתנאים מגוחכים. אם יש אלימות ויש בלגן, זה לא נגמר בבית משפט ככה", הדגיש.

חיים שדמי, ממובילי המחאה, אמר כי "בהפגנה ביום שלישי את רוב הנזק עשו זרנוקיות המים של המשטרה. שימו לב טוב נתניהו ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד, יש ציבור גדול של תומכי ליכוד בבסיס וחובשי כיפות בהפגנה האחרונה בבלפור וזה היה גבוה ביותר מאז תחילת המחאה לפני ארבע שנים. חלקם רצו לדבר, חלקם ניגשו אליי ומהפחד שמה יעשו להם הסייענים מבלפור הם לא יעלו לדבר אבל רצו להעביר מסר מהם". במהלך המחאה הסוערת בירושלים בלילה שבין שלישי לרביעי חסמו מפגינים את נתיב הרכבת הקלה והפגינו במרכז מערב העיר ובמהלכה 50 מפגינים נעצרו, שמונה מהם הובאו לבית המשפט ושוחררו.

סרטונים – מאות מפגינים אמש ליד מעון ראש הממשלה:

https://www.facebook.com/efratshareli.kal/videos/10158560169827679/UzpfSTY3MjMyNzI0OTg5MzY0MzoxMjMxODg1NjMzOTM3Nzk5/

https://www.facebook.com/dorit.w.laor/videos/10222223957538209/UzpfSTY3MjMyNzI0OTg5MzY0MzoxMjMxOTEyNTA3MjY4NDQ1/

https://www.facebook.com/eyalciobanu/videos/10157331695041127/UzpfSTY3MjMyNzI0OTg5MzY0MzoxMjMxOTg5MDE3MjYwNzk0/