מאות אלפים הפגינו בברצלונה בדרישה לאפשר קליטתם של פליטים, מהגרים ומבקשי מקלט

מאות אלפי מפגינים צעדו אתמול (שבת) במרכז ברצלונה, ספרד, בדרישה מהממשלה לאפשר לפליטים נוספים מסוריה ומאזורי עימות אחרים להיכנס למדינה. ספרד התחייבה בשנת 2015 לקלוט כ-17 אלף פליטים מאיטליה ואולם, קלטה מאז רק 1,100.

2017-02-19_203615

רכז הקמפיין למען הפליטים, ראובן ווכסנסברג, מחזיק בידיו את הכרזה בשפה הקטלונית: "ביתנו ביתכם", "אנו רוצים לקבל אתכם" (צילום: מונדו אוברורו)

ההפגנה שנערכה אתמול היא אחת הגדולות שנערכו באירופה בשנה האחרונה ובמרכזה לאפשר קליטה ממדינות המזרח התיכון ואפריקה על אדמת ספרד. תחת הסיסמא שנכתבה בקטלונית "ביתנו ביתכם", ההמונים צעדו לעבר הים התיכון בו מצאו את מותם אשתקד 5,079 מהגרים אפריקאים והמזרח התיכון שרצו להגיע לאירופה. בראש ההפגנה צעדה ראש עיריית ברצלונה השמאלית, עדה קולאו, ובין המפגינים חברי המפלגה הקומוניסטית של קטלוניה, מפלגת פודמוס, איחוד המשאל וראשי האיגודים המקצועיים בחבל.

רכז הקמפיין למען הפליטים, ראובן ווכסנסברג, מסר הבוקר לעיתוני ברצלונה, כי "ההפגנה היא הגדולה שנערכה, אי פעם, למען הפליטים ברחבי אירופה. הוא קרא לאיחוד האירופי "להפסיק ולהשקיע בהקמת חומות ולהשקיע את הכסף בקליטת מהגרים, פליטים ומבקשי מקלט". לפי הערכתו בהפגנה שנערכה אתמול לקחו חלק 300 אלף בני אדם. ממשטרת החבל נמסר כי "מספר המפגינים היה כ-160 אלף".