לקראת הבחירות: מועצת חד"ש בחרה בהנהגה חדשה בהסתדרות ובנעמ"ת

המושב ה10 של מועצת חד"ש שהתכנס אמש (שבת) כדי לדון, בין היתר, על הבחירות שיתקיימו בחודש מאי הקרוב הסתדרות ובנעמ"ת בחרה בהנהגה חדשה בסיעות הפועלות בשני הארגונים. המושב נערך בנצרת ועל סדר יומו: סקירות פוליטיות, דוחות ממוסדות חד"ש, ועידת חד"ש ה-9, בחירת יו"ר רשימת חד"ש בבחירות להסתדרות ויו"ר רשימת חד"ש בבחירות לנעמ"ת.

2017-02-19_203523

מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר, בעת נאום, בישיבת מועצת חד"ש שנערכה אמש בנצרת (צילום: זו הדרך)

ד"ר רודיינה ג'ראיסי מסרה במהלך המושב הודעה על סיום תפקידה כיו"ר סיעת חד"ש בנעמ"ת ויו"ר תנועת הנשים ההסתדרותית בעיר נצרת, ובמקומה נבחרה כמעט פה אחד (נרשם רק קול בודד נגד) מייסם ג'לג'ולי , יו"ר נעמ"ת במשולש הדרומי. לתפקיד יו"ר סיעה בהסתדרות התמודד היו"ר היוצא ויו"ר האגף לשוויון בהסתדרות, סוהיל דיאב. אבל המועצה אישרה ברוב גדול את מועמדותו של דאחיל חאמד, לשעבר יו"ר ועד עובדי עיריית נצרת וחבר הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י). זאת, חרף העובדה שחאמד איחר במספר שעות את מועד ההרשמה להתמודדות על התפקיד. בתום ישיבה המועצה, שארכה כחמש שעות, נערכו הבחירות ומתוצאות ההצבעה עולה כי 121 צירים תמכו בחאמד ו-80 בדיאב.

עוד נערך במושב דיון פוליטי ארוך ועיקרו: התקפה על מדיניות ממשלת הימין והשותפות שנוצרה בין ממשלות הימין בישראל ובארה"ב. יו"ר חד"ש, מוחמד ברכה, המכהן גם כיו"ר ועדת המעקב של האוכלוסייה הערבית, תקף במילים קשות את המדיניות הכלכלית והחברתית הניאוליברלית של ממשלת נתניהו ואת הרס הבתים בקלנווסה ובאום אלחיראן, בחודש שעבר. מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר, התייחס למפגש בין הנשיא דונלד טראמפ לראש הממשלה בנימין נתניהו ואת "התערבות האימפריאליזם האמריקאי לעזרת ממשלת הימין בישראל כדי לשלול את זכות ההגדרה העצמית של העם הפלסטיני". עוד הודיע על אירוע בינלאומי לקידום המאבק להקמת מדינת פלסטינית לצד ישראל ביוזמת מק"י, חד"ש ומפלגה העם הפלסטיני המפלגה הקומוניסטית. גם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עדה, התייחס למפגש שנערך בוושינגטון בשבוע שעבר ואת "הקנוניה האמריקאיתישראלית נגד העניין הלאומי הפלסטיני". לדבריו "החלטת 2234 שהתקבלה לאחרונה על ידי מועצת הביטחון של האו"ם היא ההוכחה שהפלסטינים אינם מבודדים בזירה הבינלאומית, להיפך, מי המבודדים הם ממשל טראמפ וממשלת הימין בישראל".

בנוגע לבחירות להסתדרות, המנהיג הקומוניסטי הוותיק וחבר הנהגת ההסתדרות לשעבר, בנימין גונן, תקף פועלו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ובייחוד חוסר ההתמודדות של ההסתדרות עם שאלות כגון ההפרטה וכרסום שכר העובדים. לדעתו ח"כ שלי יחימוביץ מתאימה יותר לתפקיד יו"ר ההסתדרות. "היא ליוותה אותנו במשך שנים במערכות המעמדיות", הדגיש.

סרטון עם מייסם ג'לג'ולי: https://www.youtube.com/watch?v=g6M8Z7VOnUw