לא עיוורים לאפליה: הפגנה מול הכנסת למען הגדלת קצבת הניידות

מאות אנשים עם עיוורון הפגינו בצהריים מול הכנסת בירושלים ביוזמת המרכז לעיוור בישראל בדרישה להשוות להם את קצבת הניידות המיועדת לנסיעות והתניידות העומדת על 790 שקל לחודש. זאת, לעומת הקצבה הניתנת לנכי גפיים ועומדת על 2,364 שקל. במהלך השבוע תוגש עתירה לבג"ץ בדרישה לעצור את האפליה לאלתר.

"אני מקבל קצבה של 470 שקל בחודש לניידות" מסביר הישאם חושאם, שהפגי מול הכנסת בדרישה להשוות את תקציב הניידות בין אנשים עם עיוורון לנכי גפיים "זה מספיק לי לפעמיים ביקור בסופר ולבדיקה אחת חודשית בתל אביב ואז כל שאר החודש אני פשוט לא יכול לצאת מהבית".

2017-10-23_221513

הקצבה הנמוכה גורמת לאנשים רבים עם עיוורון ולקויות ראייה להתדרדר לעוני ולהפוך נטל כלכלי על בני משפחתם וחבריהם. נתי ביאליסטוק כהן, מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל , הוסיף "אחד מהגורמים להיעדרותם של העיוורים מהמרחב הציבורי היא שרבים מהם פשוט לא יכולים כלכלית להתנייד ולצאת מהבית אל העולם המאיים של החוץ. הכסף שמקצה כיום מדינת ישראל להתניידות מספיק למשך ימים בודדים בלבד וכך יוצא שהעיוורים פשוט כלואים בביתם, נופלים כנטל על בני משפחתם או פשוט נכנסים לחובות. אנחנו לא דורשים סכומי עתק מהמדינה, אלא פשוט שייתנו לעיוורים את הסכום שקבעה שמגיע לאדם כדי להסתייע לצורכי ניידות".

נמסר כי ההפגנה שנערכה היום היא "חלק ממאבק נרחב אליו יוצאים אלפי אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה מכל רחבי הארץ המוחים נגד האפליה התקציבית כלפיהם כאשר הסיסמא שתלווה את קמפיין המאבק היא 'לא עיוורים לאפליה'".