לאחר עשור של מאבק נחתם ההסכם הקיבוצי הראשון של עוזרי השופטים

לאחר עשור של מאבק ובתום משא ומתן ממושך נחתם אתמול (רביעי) הסכם קיבוצי ראשון המסדיר את תנאי העסקתם של למעלה מ-500 עוזרי השופטים בהנהלת בתי המשפט. ההסכם נחתם בין ההסתדרות, הנהלת בתי המשפט, נציגי הממונה על השכר באוצר וועד העובדים של העוזרים המשפטיים.

2018-12-20_200914

הפגנה של עוזרי השופטים מול בית המשפט בתלאביב למען חתימה על הסכם קיבוצי (צילום: ההסתדרות)

ההסכם קובע לראשונה כי העובדים, שהועסקו עד עתה בחוזים אישיים, יועברו להעסקה בחוזה מיוחד תחת הסכם קיבוצי. ההסכם מבטיח מחד כי שכרם הנוכחי של העובדים יישמר, ומאידך מבטיח להם אופק התקדמות תעסוקתי שכן הוא מחיל עליהם את כל התוספות והתנאים המקובלים בשירות המדינה – לרבות תוספות ותק, תשלום על ביצוע שעות נוספות בפועל וכן את כל התנאים הנקבעים בהסכמי המסגרת במגזר הציבורי.

כחלק מההסכם הוגדרה טבלת שכר ייחודית לדירוג העוזרים המשפטיים, אליה ישויכו מעתה העובדים. בנוסף לטבלת השכר יזכו העובדים לזכויות מעטפת נוספות הנהוגות אצל משפטנים בשירות המדינה כגון "מענק יובל", הטבות לבעלי תואר שני ושלישי, ימי השתלמות בשכר ועוד. העובדים יקבלו מענק חתימה בגובה 4,000 שקל. חציו הראשון של המענק יינתן בינואר 2019 וחציו השני בינואר 2020.

יו"ר ועד העוזרים המשפטיים, עו"ד שרית טוביס, מסרה "בסופו של תהליך מורכב שנמשך כעשור הגענו להסכמות היסטוריות וצודקות המכירות בחשיבותם ובתרומתם האדירה של העוזרים המשפטיים למערכת המשפטית בישראל ומגדירה את תפקידם כמקצוע לכל דבר".

"מעתה יכולים העוזרים המשפטיים להיות סמוכים ובטוחים כי תנאי העסקתם מוסדרים בצורה ראויה המכבדת אותם ואת עיסוקם. אני מודה לכל מי שליווה אותנו במהלך השנים במו"מ, על הנחישות והשותפות והחתירה להגיע אל ההסכם המיוחל", הוסיפה טוביס.