פעילות מטה מחאת הנשים דורשות לממש את התכנית למניעת אלימות במשפחה

מטה מחאת הנשים תקף אמש (רביעי) את התכנית שהציגה השרה גילה גמליאל למניעת אלימות במשפחה, רק בחברה הערבית ובעלות תקציבית של 50 מיליון שקל, ואמרו כי "רצח נשים זה לא נושא ששייך לאוכלוסייה אחת או אחרת, לא יעשו לנו הפרד ומשול בשביל מראית עין". עוד הוסיפו ממטה מחאת הנשים כי "אין להשתמש במונחים גזעניים כמו 'רצח על כבוד המשפחה' כדי לעשות ספין על חשבון האוכלוסייה בערבית".

2018-12-20_200902

הפגנת הפעילות של מטה מאבק הנשים, אמש, מחוץ למשרד ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: מטה המאבק)

הפעילות גם הפגינו אתמול מחוץ למשרד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה מוועדת השרים בראשותו, להעביר את התקציב של 250 מיליון שקלים לתכנית למניעת אלימות במשפחה. אחת המפגינות אמרה כי "מאז הפעם האחרונה שהוועדה התכנסה נרצחה עוד אישה. אנחנו לא מחכות לנרצחת הבאה". עוד הוסיפה כי "אם זה באמת בראש סדר העדיפויות של הוועדה, אנחנו מצפות להעברה מיידית של התקציב".

על כך הוסיפה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) "אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק: נתניהו שהצביע שבוע שעבר נגד הקמת ועדת חקירה, מינה את עצמו לראש ועדת שרים בנושא אלימות במשפחה. הביקור במקלט נשים 'זעזע אותו', רק שהוא שכח שהזיכרון שלנו, אנו הנשים, ממש ממש טוב. יש להעביר את התקציב במלואו". בשדולת הנשים אמרו כי הן "מברכות על היוזמה של גמליאל, אך אם נמצאו המקורות התקציביים לתוכנית חדשה, יתכבדו השרים ויתקצבו את תוכנית החירום הלאומית שאושרה כבר לפני שנה וחצי במלואה. לא נסתפק בפחות מכך".

עוד בנושא בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018/12/G48_2018.pdf