כאלף צירים יקבעו את רשימת חד"ש לכנסת; הפלת שלטון הימין – מטרת החזית בבחירות

כאלף צירי מועצת החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) יתכנסו ביום שישי הקרוב (1.2) בשעות הצהריים באולמי סמיראמיס בשפרעם. זאת כדי להצביע ולבחור את ששת המועמדים הראשונים שיאיישו את רשימת חד"ש בבחירות לכנסת ה-21 שייערכו ב-9 באפריל. עד תום מועד הצגת המועמדות, ביום שישי האחרון, 21 חברות וחברים מימשו את זכותם זו.

2019-01-28_195217

על המקום הראשון ברשימה יתמודדו איימן עודה, ג'עפר פרח ושוקרי עואודה. על המקום השני יתמודדו עאידה תומאסלימאן וג'עפר פרח, ועל השלישי – אפרים דוידי, נועה לוי, עופר כסיף, יעלה רענן, רג'א זעאתרה וג'עפר פרח.

על המקום הרביעי ברשימת חד"ש יתמודדו יוסף ג'בארין וג'עפר פרח. על המקום החמישי – מקדאד עבד אלעזיז עבד אלקאדר, גאלב סיף, סעיד נעאמנה, יובל הלפרין, יוסף עטאונה, ג'באר עסאקלה, חוסיין אלעוברה וג'עפר פרח; ועל השישי – סאלם אבו מדיעם, נביל חלאג', מקדאד עבד אלעזיז עבד אלקאדר, מואנס נאיף שלבי, סעיד נעאמנה וחוסיין אלעוברה. ועדת הביקורת של חד"ש התכנסה השבוע, אישרה את כל המועמדויות ואיחלה הצלחה לכל המתמודדים.

בישיבת מזכירות חד"ש בשבת האחרונה, בה השתתפו מזכירי סניפיה ברחבי הארץ, דיווח מזכיר חד"ש מנסור דהאמשה כי המגעים עם המרכיבים הנוספים של הרשימה המשותפת נמשכים. נכון למועד הדיווח, הוא מסר כי ללא תוצאות. עוד הוא הדגיש כי חד"ש מעוניינת להתמודד בבחירות הקרובות יחד עם שותפותיה ברשימה המשותפת.

בחד"ש אין "פריימריז פתוחים", לא מונחתים סלבריטאים, והמועמדים אינם משיקים קמפיינים עתירי תקציבים. בחד"ש זה עובד אחרת: מועמדים לא מוציאים עשרות אלפי שקלים על קמפיינים אישיים ויחסי ציבור, ובחירות פנימיות אינן מדומות לתכניות ריאליטי.

פריימריז פתוחים אינם קנה המידה לדמוקרטיזציה של המפה הפוליטית. לעתים קרובות הם מסמלים את ההיפך הגמור. בחד"ש, בניגוד למרבית הרשימות שיתמודדו בבחירות הקרובות, אלה פעילים מכל יישוב בארץ (בו ניתנו קולות לחד"ש) שיקבעו באופן דמוקרטי את עתידה ואת פניה.

זאת, בניגוד למפלגות אחרות בהן דמות יחיד העומדת בראש רשימה קובעת את הרכבה, או למפלגות הממסד בהן אפשר לשלם עשרות שקלים של דמי חברות חד פעמיים כדי להשתתף בהכרעות אלה.

שיטה זו מעודדת השתתפות של מעגלים רבים, מבטיחה ייצוג לכל יישוב בארץ ומעניקה סיכוי להיבחר ולהנהיג גם בלי לשכור "פעילי שטח", דוברים, יח"צנים ופרסומאים. כך לא מוכרים דימויים ולא קונים כיסאות.

ובינתיים, עוד לפני הגשת הרשימות, מערכת הבחירות של חד"ש כבר יצאה לדרך. מטות הוקמו ברחבי הארץ, והאתגר עתה הוא להפוך את הרשימה המשותפת מחנה דמוקרטי רחב והמוני – בדרך הרצופה והארוכה להפלת שלטון הימין.