ירו למוות במוסטפא יונס: לאחר חודש נחקרו המאבטחים של בית החולים שיבא

שניים מהמאבטחים שירו למוות במוסטפא יונס בחודש שעבר בכניסה לבית החולים שיבא, נחקרו השבוע בחשד לגרימת מותו. הפרקליטות הודיעה לבית משפט השלום בתל אביב ששלושת המאבטחים שירו ביונס, בן 26, ייחקרו באזהרה. ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) בירך על החלטת הפרקליטות, אך לדבריו "העובדה שכמעט חודש עבר מהוצאה להורג של אדם שרוע ומנוטרל, ועד להודעה על חקירה באזהרה, מלמדת על הקלות של האצבע על ההדק והתמהמהות הרשויות כשמדובר בקורבן ערבי".

ח"כ ג'בארין (ראשון מימין) בהפגנה שנערכה בפתח בית החולים שיבא בתל השומר בדרישה לעשיית צדק בעקבות הירי הקטלני ביונס (צילום: זו הדרך)

יונס, מהכפר עארהנורה למוות לאחר שדקר ופצע קל מאבטח ביציאה מבית החולים. לפי החקירה, יונס בא לבית החולים כדי לעבור בדיקה פסיכיאטרית. כשיצא מהבדיקה העיר לו אדם אחר על כך שאינו עוטה מסכה, והוא שלף שוב סכין ואיים עליו. מערך האבטחה של בית החולים קיבל דיווח על התקרית, ומאבטחים עיכבו אותו כשביקש לצאת ברכבו מהמקום. הוא סירב לצאת מרכבו והוצא ממנו בכוח. המאבטחים טוענים ששלף שוב סכין ודקר אחד מהמאבטחים בראשו. בעקבות זאת ריתקו אותו המאבטחים לקרקע וירו בו חמש או שש פעמים בעודו שרוע על הקרקע.