יפגינו מול ביתו של בני גנץ: ממשלת הימין רוקחת קומבינה להישרדותה

מרבות הידיעות לפיהן ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, הסכים לרוקן מתוכן את סמכויותיו של שר המשפטים אבי ניסנקורן, בתמורה להעברת תיקון לחוק שמבטל את היציאה האוטומטית לבחירות אם תקציב המדינה לא יעבור במועדו, השבוע. זאת, בניסיון להבטיח את קיום הרוטציה על ראשות הממשלה. במפלגתו של גנץ יש התנגדות למהלך.

על פי "הארץ" הפשרה שגנץ הסכים לה מול הליכוד, יועלו לממשלה חמישה שמות של מועמדים לתפקיד פרקליט המדינה, שמתוכם היא תבחר את הפרקליט. זאת, במקום להביא לאישורה רק את פרקליט מחוז חיפהעמית איסמן, שעליו המליצה ועדת האיתור בראשות היועץ המשפטי לממשלה.

תחת הכותרת "בחירות עכשיו", תנועות המחאה יפגינו הערב (ראשון) ומחר, בשעה 19:00, "הפגנת חירום" מול ביתו של השר גנץ, "במחאה על מכירת החיסול שהוא עושה לדמוקרטיה הישראלית ובדרישה לפיזור הכנסת והחזרת המנדט לעם. אסור לתת לגנץ לחסל את הדמוקרטיה. בחירות עכשיו". ההפגנות ייערכו בסמוך לרחוב טללים 7 בראש העין.

עוד נמסר כי "בשעה זו אנחנו ניצבים על פי תהום שלא תהיה ממנה דרך חזרה. בני גנץ, שאיבד את המנדט הציבורי, הפך לפקיד של נתניהו, ובתמורת לרוטציה הוא מוכן לחסל את שאריות הדמוקרטיה הישראלית. כל נבחר ציבור שנותרה בו מעט הגינות חייב למנוע את האסון הזה ולפזר את הממשלה הפושעת הזו". לדברי המארגנים "בזמן שאזרחי ישראל הגיעו לפת לכם וחיים בהישרדות יומיומית, גנץ ונתניהו עסוקים בהישרדות פוליטית ומנסים להימלט מבחירות בכל מחיר. שניהם יודעים שעם ישראל חכם ויסגור איתם חשבון בקלפי. הגיע הזמן לשים סוף לפרסה הזו ולהחזיר את המנדט לעם. לאזרחי ישראל מגיע ראש ממשלה אחר והנהגה אחרת".

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1023762878100190