יפגינו בירושלים נגד תכנית הקמתם של יישובים חדשים בנגב על פי תכניתו של גלנט

ביום שלישי הקרוב, בשעה 8:30, פעילים חברתיים יפגינו בירושלים, מול אכסניית בית וגן, בעת ישיבה של המועצה הארצית לתכנון ובניה. "זו הוועדה שיכולה למנוע את התוכנית ההרסנית של השר גלנט להקמת חמישה ישובים בנגב צעד הרסני לערים וליישובים הקיימים בדרום", נמסר. נגד התכנית התייצבו ארגונים רבים ביניהם: עומדים ביחד, פורום דוקיום בנגב, במקום, מגמה ירוקה, האגודה לזכויות האזרח, החברה להגנת הטבע, פורום בריאות דרום והאגודה לזכויות האזרח.

2018-07-22_195847

המועצה הארצית לתכנון ובניה תדון בהקמתם של חמישה ישובים חדשים בנגב – נווה גוריון, שלח, דניאל, דיה ואשל הנשיא. חמשת הישובים הללו הם רק חלק ממדיניות שמעדיפה בניית ישובים קטנים חדשים על פניי השקעה ביישובים ותושבי הנגב הקיימים.

לדברי המתנגדים "לפני שנתיים התקבלה החלטת ממשלה בנושא, ביוזמתו של שר הבינוי והשיכון יואב גלנט. שמקדם את מדיניות הפרבור בלהט. עכשיו התוכנית מגיעה לשולחן הועדה המקצועית שיכולה להחליט לעצור את התוכנית ההרסנית הזו. הקמתם של יישובים חדשים בנגב פוגעת באופן ישיר בערים הקיימות". כמו כן, היא מנסה להעלים את תושבי הנגב הערביםבדואים במקום לקבל אותם ולהשקיע גם בהם בתשתיות וחינוך. שניים מבין חמשת הישובים האלה אמורים להיות מוקמים היכן שהיום מתגוררים תושבים בדואים.
על ההערכות היא תעלה הרבה מאוד כסף לקופה הציבורית, כסף שיכול היה לפתח את הערים הקיימות ונוגדת את עקרונות התכנון, ואת תוכנית המתאר הארצית תמ"א 35."

הפעילים מסרו כי התוכנית הזו מקודמת היום מתוך אינטרס פוליטי צר של השר גלנט. חברי הועדה חייבים לקבל את ההחלטה התכנונית הנכונה ולא לאשר את הקמת חמשת הישובים האלה, לא לתת יד למדיניות הרסנית. בתגובה ללחץ שמופעל עליהם ממסדרונות הממשלה, אנחנו צריכים להיות אלה שאומרים הצטרפו אלינו!".

האירוע בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/770954203295110