יום התחבורה הציבורית יתקיים לראשונה בכנסת בשבוע הקרוב

לראשונה יתקיים בכנסת יום התחבורה הציבורית ביום שלישי הקרוב, 3 ביולי. באירוע ישתתפו ארגוני התחבורה הציבורית, הנהגים והנוסעים.

2018-06-30_165714

לדברי ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת), הנמנה עם יוזמי האירוע, "אחד האתגרים המרכזיים שעומדים לפתחה של מדינת ישראל הוא מכת הפקקים והגודש בכבישים, שנדמה כי לאחרונה השתלטה על חיינו. הפתרון המרכזי למשבר התחבורתי הוא השקעה בתחבורה ציבורית חכמה ונכונה: השקעה בנתיבי תחבורה ציבורית, השקעה בחניונים תפעוליים, השקעה באוטובוסים נוחים ותיאום בין אמצעי התחבורה השונים. מעבר לתחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי יוביל גם להפחתה בזיהום האוויר ובתאונות הדרכים, ויסייע בצמצום פערים חברתיים".

בין הדיונים שייערכו ביום שלישי הקרוב: "הכשרת נתיבי תחבורה ציבורית, מסופים וחניונים תפעוליים ברשויות המקומיות", בוועדת הפנים והגנת הסביבה; "מעבר לאוטובוסים חשמליים וטכנולוגיות שאינן מזהמות בתחבורה הציבורית"דיון לציון יום התחבורה הציבורית, בוועדת המדע והטכנולוגיה; "המחסור החמור בתחבורה ציבורית בנגב והשפעתו על חיי נשים", בוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי;" קידום התחבורה הציבורית בישראל", ועדת הכלכלה ו"נגישות התחבורה הציבורית בנסיעות בינעירוניות", בוועדת המשנה לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.