טראמפ מחריף את מלחמת סחר ומציע להטיל מכסים על כל היבוא לארה"ב מסין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע אתמול (שישי) כי הוא מוכן להטיל מכסים על כלל סחורות מסין בהיקף של 500 מיליארד דולר. הוא התייחס לגירעון המסחרי העצום בין שתי המדינות, ואמר בריאיון טלוויזיה: "אני מוכן לעלות ל-500 (מיליארד)". בכך אותת כי הוא מוכן להחריף את מלחמת הסחר נגד סין.

לפני שבועיים, ביום שישי ה-6 ביולי, נכנסו לתוקף מכסים אמריקאים על מוצרים סיניים בהיקף של 34 מיליארד דולר. בין המוצרים עליהם הוטלו המכסים בשיעור של 25%: מכונות תעשייתיות, חלקי כלי רכב וציוד רפואי. מדובר בחלק הראשון ממכסים בהיקף של 50 מיליארד דולר שעל הטלתם החליט טראמפ ביוני. שאר המכסים, בהיקף 16 מיליארד דולר, צפויים להיכנס לתוקף בשבועיים הקרובים כך דווח אז. כמה שעות לאחר מכן הודיע דובר משרד החוץ של סין כי בייג'ינג הטילה בתגובה מכסים על מוצרים אמריקאים. סוכנות הידיעות סין החדשה הודיעה כי רשימת המוצרים האמריקאים עליהם יוטל מכס בשיעור של 25%, תהיה זהה לזו שפורסמה באמצע יוני, ותכלול בעיקר מוצרים חקלאיים, בהם סויה, מכוניות ונפט גולמי.

2018-07-21_163410

 עוזר שר הסחר הסיני לי שנגנג אמר כי המכסים הנוספים שבכוונת ארצות הברית להטיל "פוגעים במערכת של ארגון הסחר העולמי ופוגעים בגלובליזציה". הוא הוסיף כי הבחירה הנכונה היחידה עבור סין וארצות הברית היא שיתוף פעולה.

הממשל האמריקני פרסם רשימה רחבה של 6,000 מוצרים סינים שצפויים להיכלל במכסים החדשים, הכוללים מוצרי מזון, טבק, פחם, כימיקלים וצמיגים, מזון לכלבים וחתולים ומוצרי אלקטרוניקה, כולל רכיבי טלוויזיה. בין היתר, המכסים יחולו על יבוא פירות ים, פירות וירקות, צמר, תיקים מעילי גשם וכפפות בייסבול. בכירים בממשל אמרו כי במשך החודשיים הקרובים הציבור יוכל לפנות לנציבות הסחר כדי להביע את דעתם בנוגע להטלת המכסים על המוצרים הנוספים.