טייסי חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה האריכו את השביתה ללא הגבלת זמן

טייסי חברת התעופה לופטהנזה הודיעו כי האריכו את ללא הגבלת זמן את השביתה שהחלה יום רביעי. השביתה אמורה היתה להימשך יממה בלבד, בניסיון נוסף להפעיל לחץ על ההנהלה בסכסוך הממושך בשאלת חידוש ההסכם הקיבוצי. כך מסר עיתון המשאל "נויס דויטשלנד" היוצא לאור בברלין. השביתה כבר קרקעה ביומיים האחרונים 1,800 טיסות והיום (שישי) בוטלו 980 טיסות נוספות באחת מחברות התעופה הגדולות ביותר בעולם.

2016-11-25_162825

"שביתה" על דש המקטורן של אחד מטייסי לופטהנזה (צילום: נויס דויטשלנד)

זו השביתה ה-14 של טייסי החברה מאז שהחל הסכסוך עם ההנהלה בתחילת 2014. איגוד הטייסים תכנן לקיים שביתה בת 24 שעות בלבד ביום רביעי, אך הודיע ביום שלישי בלילה כי היא תימשך עד ליום חמישי, לאחר ששני בתי משפט דחו את ניסיונותיה של החברה למנוע את השביתה. ביום חמישי מסר האיגוד כי השביתה תימשך גם עד ליום שישי, אך תהיה תקפה לטיסות קצרות בלבד אשר יוצאות מנמלי התעופה בגרמניה, בהן טיסות לכל העולם ולישראל.

הטייסים דורשים העלאה גדולה יותר בשכרם מכפי שההנהלה מוכנה לתת, וטוענים כי לא נהנו מהרווחים הנאים שרשמה החברה בשנים האחרונות. הנהלת לופטהנזה מתעקשת כי על אף רווחי השיא של 2015, "עדיין צריכה לקצץ עלויות". מנכ"ל לופטהנזה, קרסטן ספור, אמר כי השביתה עולה לחברה בין 7 מיליון יורו ל-9 מיליון יורו (7.4-9.6 מיליון דולר) ביום.

על השביתה בלופטהנזה בידיעה הנרחבת שפורסמה הבוקר ב"נויס דויטשלנד" (בגרמנית): https://www.neues-deutschland.de/artikel/1033186.nichts-fliegt-mehr.html