ח"כ תומא-סלימאן על קמפיין הגזעני החדש של הליכוד: 'השפעתו של נתן אשל מעולם לא הייתה גדולה יותר'

עשרות נשים הוכשרו לאחרונה כמשקיפות מיוחדות מטעם הליכוד, כדי לבדוק נשים ערביות שיבואו להצביע בבחירות הקרובות. כך פרסמה אמש (חמישי) כתבת ערוץ 12 דפנה ליאל, תפקידן של המשקיפות, שהוכשרו על ידי משרד היח"צ קייזלר ענבר, הוא לבדוק את הנשים הערביות עטויות הרעלה, גם מתחת לה במידת הצורך. צעד חריג זה בא במקביל להעלאת החוק להצבת מצלמות בקלפיות, בישיבת הממשלה ובוועדת השרים לחקיקה הקרובות זאת למרות חוות דעתו ההפוכה של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והתנגדותו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר.

ברשימה המשותפת זעמו על ההצעה הגזענית החדשה מבית היוצר של בנימין נתניהו וח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש) מסרה בתגובה: "כל אישה, ערביה ויהודייה, מוכרחה להתקומם נגד האלימות הבוטה הזאת על נשים מוסלמיות. הספינים שמוציאים בליכוד על גב הבוחרות הערביות, הם במטרה אחת: להעלות את אחוזי ההצבעה בימין ולהוריד את אחוזי ההצבעה בקרב הציבור הערבי, תוך ליבוי הסתה גזענית". "ההשפעה של נתן אשל על קמפיין הליכוד מעולם לא הייתה ברורה יותר", הדגישה. אשל היא ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא נאלץ לפרוש משירות המדינה ולהתחייב שלא לשוב אליו, לאחר שהורשע בדין משמעתי בשם הטרדות מיניות. למרות זאת, הוא ממשיך לפעול בשליחות נתניהו.

ח"כ עאידה תומאסלימאן, אתמול, במפגש עם תלמידות ותלמידים ערבים (צילום: זו הדרך)

ברשימה המשותפת רואים בהתעקשות הליכוד להעביר בשבוע הבא חוק להצבת מצלמות בקלפיות קמפיין שנועד להדיר את רגלי המצביעים הערביים מהן. לדבריהם, כפי שבבחירות ב-2015 היה המוטו "הערבים נוהרים", כעת הוא "הערבים גונבים את הבחירות". עם זאת, ברשימה המשותפת מעריכים כי המגמה הזו עשויה דווקא לסייע בהעלאת אחוז ההצבעה.

חבר הכנסת יוסף ג'בארין (חד"ש) אמר כי "ככל שנתניהו והליכוד יתרוממו בקמפיין כך המצביעים הערבים ירגישו באופן מוחשי יותר את האיום של המשך שלטון הימין הקיצוני וזה ידרבן אותם יותר לצאת להצביע". ג'בארין הוסיף כי "בחברה הערבית יודעים שאם נתניהו יהיה חזק לאחר הבחירות הדבר יעצים את גל החקיקה הגזענית ויחריף את המדיניות שמכרסמת במה שנותר מהמרחב הדמוקרטי במדינה".

לדבריו מצטרף מנכ"ל מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל, ג'עפר פרח, שאמר הבוקר ל"הארץ": "קמפיין המצלמות יעלה דווקא את שיעורי ההצבעה בישובים הערביים. ככל שנתניהו מסית יותר הוא מצליח להרגיז את המצביעים הערבים ויניע אותם", אמר. עם זאת, הוסיף, "צריך להדגיש שבטענות האלה נתניהו מנסה להסיח את הדעת ממה שקורה בהתנחלויות ובזיופים שם".