ח"כ תומא-סלימאן: ח"כ קיש לא למד מהכישלון של אביגדור ליברמן

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ יואב קיש (הליכוד), הגיש השבוע בקשה לתקן את חוק מימון מפלגות. לפי התיקון המוצע, סיעה המורכבת מיותר משתי מפלגות או רשימות תוכל לזכות במימון מפלגות רק עבור שתיים מהן.

2018-06-08_185426

למרות ניסוחו ה"כללי" של החוק, אפילו לא ניסו כותרות העיתונות, וכן קיש עצמו, להסתיר את כוונת החוק. כותרת הדיווח באתר "וויינט" הייתה: "ח"כ יואב קיש מקדם חוק שיפרק את הרשימה המשותפת".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) התבטאה בחריפות נגד התיקון המוצע, ומסרה: "צריך לקרוא לילד בשמו. ראוי שהצעתו של קיש תכונה 'פירוק הרשימה המשותפת'. היא מתווספת לשורה של חוקים גזעניים שמטרתם לסתום פיות ולהשתיק ציבור שלם. לפני חמש שנים יזם ליברמן את העלאת אחוז החסימה, בכנסת הנוכחית אישר בית הנבחרים הדחת חברי כנסת מכהנים, ועתה מציע קיש את ההצעה הזו".

תומאסלימאן הוסיפה: "הוכחנו בעבר שניסיונות ההשתקה רק חיזקו אותנו, ונעשה כן שוב הפעם. וכך נעשה שוב הפעם. יואב קיש צריך ללמוד מהכישלון של ליברמן להשתיק אותנו, ולדעת שגם הפעם נמשיך בכל כוחנו להיאבק למען שאריות המרחב דמוקרטיה ולמען שוויון".