ח"כ עודה שיבח את האמנים והבמאים שמחו נגד השרה רגב בטקס הענקת פרסי אופיר

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), התייחס אמש (שישי) למחאה שפרצה בטקס פרסי אופיר לקולנוע שהתקיים ביום חמישי בלילה באשדוד, לאחר ששרת התרבות מירי רגב עזבה את האולם בעת ביצוע קטע משירו של המשורר הלאומי הפלסטיני מחמוד דרוויש. עודה שיבח את התנהגות האמנים בטקס, וכתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "מול הבורות והגזענות של שרת התרבות, גדל דור חדש של יוצרים ואמנים פלסטינים אזרחי המדינה, שבוחר באמנות ככלי למאבק". בציוץ בטוויטר הוסיף עודה כי "אין גבול כמה נמוך ומכוער מוכנה מירי רגב לרדת, ואיך שימוש בביזוי זיכרון השואה הוא רק עוד טקטיקה תקשורתית בשבילה".

2016-09-24_173742

מתוך הסרט "סופת חול"

המהומה בטקס החלה אמש לאחר שהראפר תאמר נפאר ביצע עם יוסי צברי את השיר "אני לא פוליטי" – שבו משולבות שורות מיצירת המשורר דרוויש. התגובה של רגב הייתה נטישת היכל התרבות באשדוד במהלך ההופעה. "לא אהיה קהל לשיריו של מחמוד דרוויש", אמרה השרה, ששבה למקומה לאחר ההופעה. שרת התרבות עלתה אחר כך לבמה ונאמה ואז המחאה רק התגברה. "אני רוצה לפני שאתחיל לנאום את הנאום שהכנתי ולהסביר מדוע יצאתי במהלך הטקס", אמרה בזמן שבקהל רבים שרקו לה בוז, ואחרים מחאו כפיים. "יש לי הרבה סבלנות לאחר, אבל אין לי סבלנות לדרוויש". היא טעתה בשמו של אחד האמנים, מה שהוביל את הקהל לצחוק.

אנשי הקולנוע והאמנים רבים הביעו זעם רב על התנהלותה של השרה רגב בטקס.  "הפארסה של אתמול היא בושה לכולנו", כתב השחקן ליאור אשכנזי בחשבון הפייסבוק שלו, "אני לא מבין למה בישראל 2016 בטקסים או כנסים תרבותיים, עדיין נותנים לכל הקומיסרים, יושבי הראש, בעלי השררה, ראשי ערים ושאר ירקות לנאום". גם במאי הקולנוע דרור שאול, שאמון בין היתר על "מבצע סבתא", ביקר את התנהלותה של רגב. "מתוחכמת ומנוסה, השרה כבר לא ממתינה יותר לפרובוקציה מהקהל, הפעם היא יוזמת אותה בעצמה", כתב בפייסבוק

בצל המהומה בסיום טקס פרסי אופיר, האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, הכריעה כי הדרמה ""סופת חול" שביימה עילית זקצר תהייה נציגת ישראל לאוסקר. זהו סרטה הראשון של זקצר, שזכתה גם בפרס הבימוי. בסך הכל זכה הסרט בשישה פרסי אופיר כמחצית ממספר המועמדויות שהוענקו לו. מלבד קטגוריות הסרט הטוב והבימוי, זכו בפרסים גם שחקנית המשנה רובא בילאל עספור, המלהקת לימור שמילה, המעצב האמנותי ניר אדלר והמאפרת כרמית בוזגלו.