ח"כ עודה נאם בהפגנת האופוזיציה בתל-אביב: 'אין דמוקרטיה בלי שוויון'

יו"ר חד"ש תע"ל, ח"כ איימן עודה, נאם אמש (שבת) בפני כ-100 אלף אזרחים בהפגנת האופוזיציה שנערכה בכיכר המוזיאון בתל אביב. הוא קרא ל"שותפות יהודיתערבית, התקווה היחידה לשלום במדינה". עוד הוסיף עודה כי "אני נמצא כאן היום כי אני מאמין שבלי שוויון אין דמוקרטיה. דובר הרבה על הלגיטימציה של האזרחים הערבים. חשוב לי לומר לכם משפט יסודי: אנחנו האזרחים הערביים בני המולדת הזו שאין לנו מולדת אחרת מלבדה. הגענו לכאן מרחם האימהות שלנו. מפה אני שואב את הלגיטימציה שלנו".

2019-05-26_201839

ח"כ איימן עודה, אמש, בעצרת האופוזיציה בתלאביב (צילום: אל אתיחאד)

בנאומו הדגיש עודה: "אני נמצא כאן היום כי אני מאמין בשותפות יהודית ערבית. אני מאמין ששותפות כזאת היא הדרך היחידה לתקווה ולשינוי במדינה. אני נמצא כאן היום כי אני מבין היטב את המשוואה שאנחנו האזרחים הערבים לבד לא יכולים, אבל בלעדינו זה בלתי אפשרי. זוהי המשוואה".

עודה המשיך: "אני רוצה להיות חלק לגיטימי מהשינוי במדינה. זה לא רק חוק החסינות. זו רשימת חוקים שנתניהו רוצה לקדם. והראשונים להיפגע הם קבוצות מיעוט. זה לא יעצור שם. זה יגיע לכולנו. המאבק הזה שזור גם בשוויון, בדמוקרטיה, בצדק החברתי ובשלום. שזור בהכל. זו אמורה להיות שותפות בין אמיצים. אני מוכן לשותפות הזאת כדי לעשות את השינוי".

גם יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, נאמה אמש בהפגנת האופוזיציה במוזיאון תל אביב וקראה 'לנגד עינינו מתבצעת עסקת שוחד ג'ובים תמורת חסינות". עוד הוסיפה כי "הילדים שלנו יקבלו את החינוך של סמוטריץ ופרץ, האנשים שעומדים מאחורי הרבנים של מכינת עלי, שמחנכים לשנאה, להומופוביה ולגזענות בגלל השוחד של ביבי. ההדתה תהפוך לתוכנית לימודי ליבה בגלל מרמה והפרת אמונים. השבוע הם ביקשו שגם בצבא חיילות יחזרו להגיש קפה. הם רוצים צבא משלהם".

לדברי יו"ר העבודה, ח"כ אבי גבאי בהפגנת האופוזיציה 'קם לנו דור צעיר שעבורו הדמוקרטיה לא מובנת מאליה. שצריך להילחם כדי שהדמוקרטיה תהיה חלק מחייו. זה מאבק אמיתי על חוקי המשחק". אחד מראשי כחול לבן, ח"כ יאיר לפיד פנה ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו "לא ניתן לך להיות ארדואן. לא יהיה פה רודן טורקי". יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ אמר "בנימין נתניהו: במהלך מערכת הבחירות דיברת על ביטחון ישראל היום אתה עוסק בעיקר בביטחונך". חברו למפלגה, ח"כ עופר שלח, הוסיף כי "הדרישה שלנו היא פשוטה: דין אחד, נורמה אחת, לכל אזרח במדינה דמוקרטית".

לאחר שח"כ עודה השתתף אמש בהפגנת המחאה נגד חוק החסינות של נתניהו, בליכוד כינו אותו "תומך טרור". כעת, חבר הכנסת מחד"ש לא נשאר חייב והגיב הבוקר בריאיון לרזי ברקאי בגל"צ: "אני יכול להגיש תביעת דיבה על האמירה הזאת". יצוין שהאירוע אמש מעורר תגובות נוספות כשחיצי ביקורת מופנים כלפי חברי הכנסת בכחוללבן יועז הנדל וצבי האוזרבגלל שהחליטו לא להגיע להפגנה בשל נוכחותו של עודה.