ח"כ עודה בעקבות הפיגוע בירושלים: מאבקם של האזרחים הערבים בישראל הוא מאבק פוליטי

מק"י וחד"ש פרסמו אמש (שישי) הודעה בעקבות אירועי הדמים ברחבת מסגד אלאקצא ובה גינו את ההתקפה המזוינת והדגישו את האופי הפוליטי של המאבק למען זכויות ונגד הכיבוש. עוד הן הזהירו בפני הסתת ממשלת הימין כלפי האוכלוסייה הערבית בעקבות האירועים. שני שוטרים נהרגו אתמול בהתקפה ברחבת המסגד: רס"מ האיל סתאוי, בן 30 ממרר ורס"מ כמיל שנאן בן 22 מחורפיש. שלושת החמושים שירו בשוטרים הם תושבי אום אל פחם: מוחמד אחמד מוחמד ג'בארין בן 29, מוחמד חאמד עבד אללטיף ג'בארין בן 19 ומוחמד אחמד מפדל ג'בארין בן 19. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה.

2017-07-15_180943

זירת הפיגוע, אתמול, בירושלים (צילום: מד"א)

לדברי מק"י וחד"ש "האוכלוסייה הערביתפלסטינית בישראל נאבקת על מנת להישאר במולדתה תוך מאבק עיקש להגנת זכויותיה הלאומיות והאזרחיות, ובו בזמן תוך מחויבות למאבק לשלום צודק, למימוש זכויותיו של העם הפלסטיני לשחרור לאומי ולהגדרה עצמית במדינתו העצמאית ליד מדינת ישראל".

כמו כן "במשך עשורים האוכלוסייה הערבית לנהל את מאבקה העיקש והמורכב באמצעיים פוליטיים, וכאסטרטגיה נשענה על המאבק ציבורי והעממי בכל מדינה. אנו דוחים כל ניסיון לגרור את מאבקה של האוכלוסייה הערבית בישראל למסלול של פעולות צבאיות הרפתקניות שאינן משרתות אותה אלא משרתות דווקא את מדיניות המלחמה, הדיכוי, האפליה הגזענית ואת העמקת מדניות הכיבוש וההתעמרות בעם הפלסטיני".

עוד הזהירו מק"י וחד"ש את ממשלת ישראל ואת הימין הפשיסטי "מכל ניצול של האירועים המצערים ברחבת מסגד אלאקצא, ואת זהותם של המעורבים בהם, על מנת לשסות ולהסית נגד כלל האזרחים הערבים ונגד תושבי העיר אום אלפאחם, שחרתה על דגלה ובמשך עשורים, את המויבות למאבק ציבורי ועממי".

מק"י וחד"ש הדגישו בפני ניצול האווירה שנוצרה "על מנת לפגוע עוד יותר במסגד אל אקצה, בניהולו ובסידורי התפילה הנהוגים בו. "מק"י חד"ש מזהירות מניצול האירועים בירושלים לעידוד השיסוי העדתי בקרב האוכלוסייה הערבית, וקוראות לציבור הערבי לגלות ערנות ודבקות במאבק הפוליטי המאוחד", נאמר עוד.

יצוין שיו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה התראיין אמש (שישי) לרדיו אשמאס בערבית המשדר מנצרת ואמר: "מאבקם של האזרחים הערבים הוא מאבק פוליטי ואינו בשום אופן מאבק חמוש. אנחנו מתנגדים כלל וכלל לכל שימוש בנשק של הצעירים שלנו". לדבריו, "ראש הממשלה נתניהו, הוא זה שרוצה להפוך את הסכסוך מסכסוך פוליטי לדתי, ולכן נותן חסות לכניסות פרובוקטיביות של מתנחלים לשטח המסגד. על הממשלה לכבד את קדושת מסגד אלאקצא ולאפשר את המשך התפילות במקום".

ועדת המעקב של ערביי ישראל תתכנס היום לישיבת חירום באום אלפחם. נמסר מהוועדה כי הפיגוע הוא פעולה שהציבור הערבי דוחה ומגנה. יחד עם זאת ועדת המעקב מזהירה מניצול האירוע על ידי ממשלת נתניהו כדי להוביל להסלמה נגד הציבור הערבי בין אם בהריסת בתים או חקיקת חוקים כמו חוק הלאום וחוק המואזין.