ח"כ כסיף על ההגבלות החדשות: זו החלטה פוליטית – יש להמשיך במחאות ולהכריז על מרי אזרחי

ממשלת הימין החליטה על שורת הגבלות חדשות לעצירת העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה, שייכנסו לתוקף החל מהיום (שישי). בין ההגבלות – סגירת מסעדות (חוץ מאיסוף עצמי) מכוני כושר וחדרי אוכל במקומות עבודה, הגבלת התקהלויות ל-10 אנשים במבנה ו-20 בחלל פתוח. הגבלות נוספות אושרו לסופי שבוע בלבד: סגירת חופי הים (החל מסוף השבוע הבא), סגירת חנויות וקניונים למעט שירותים חיוניים וסגירת מקומות בילוי ותיירות. בנוסף הוחלט לצמצם את נוכחות העובדים במשרדי הממשלה ל-50%.

כרזה של קבוצת "אין מצב מצור על בלפור"

הממשלה לא קיבלה החלטה בסוגיית המשך פעילות מסגרות החינוך – מעונות היום, גנים וקייטנות בית הספר של החופש הגדול. השרים החליטו להסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ורה״מ החליפי בני גנץ לקבל החלטה בנושא, לאחר התייעצות עם שר האוצר, שר הבריאות ושר החינוך.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת), יצא אמש נגד המגבלות הנוספות: "ההחלטה על סגר בסופי שבוע היא החלטה פוליטית, מטומטמת ומסוכת, שמטרתה למנוע את המחאה האמיצה והחשובה נגד הרודן מבלפור ועוזריו", אמר. "למאבק בקורונה היא לא תתרום מאום. אני קורא לאזרחי המדינה לצאת ולהפגין בסוף השבוע גם אם הממשלה תנסה לאסור זאת. מרי אזרחי לא אלים הוא צו השעה".

ההחלטות זכו ללא מעט ביקורת גם מצד גורמים במערכת הבריאות. יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, פרופ' חגי לוין, אמר: "אם תתקבל החלטה גורפת על סגר בסופי שבוע או מניעת גישה לשטחים פתוחים, אין לכך היגיון אפידמיולוגי. על מנת לשמור על אמון הציבור ועל בריאות הציבור קבלת ההחלטות חייבת להתנהל בשקיפות, באופן מתוכנן, על בסיס היגיון אפידמיולוגי ונתונים ולא על בסיס שיקולים פוליטיים. יש אסטרטגיות חלופיות".