חד"ש: תוכנית המענקים של נתניהו היא תוצר של פאניקה; יש להעניק תוספות לעו"סים ולאחיות

חד"ש מתחה ביקורת קשה על תכניתו של ראש ממשלת הימין, בנימין נתניהו, לחלק כספים בעקבות המחאות ההמוניות של השבוע האחרון. לדברי ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) "תוכנית המענקים של נתניהו היא תוצר של פאניקה פוליטית. לא של דאגה לאזרחים. כשנותנים אקמול למחלה קשה מרגישים טוב לזמן קצר, אבל לא מרפאים את המחלה. האזרחים צריכים תוכנית פיצויים משמעותית לכל הנפגעים, ולא פחות חשוב השקעה בתשתית החברתית: בריאות, רווחה וחינוך. רק ככה נעבור את המשבר".

עוד קראו בחד"ש להשיב בחיוב לדרישות העובדות הסוציאליות, השובתות זה 11 יום, ולאחיות, שייפתחו בשביתה ביום שני קרוב. עוד הדגישו בחד"ש "ההסתדרות לא צריכה לוותר על שכר העובדים או ההטבות. לא העובדים צריכים לשלם את מחיר המשבר וכישלונה של ממשלת הימין!".

נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ קיימו אמש (רביעי) מסיבת עיתונאים משותפת שבה הכריזו, תוכנית מענקים חדשה שבמסגרתה כל אזרח מעל גיל 18 יקבל פיצוי כספי. בכחול לבן זועמים על המהלך: רה"מ החליפי גנץ הוזמן למסיבת העיתונאים והחליט להחרימה: "אגיע להצהרה כשתועבר האחריות האופרטיבית למשרד הביטחון". "וזה מה שאנחנו מוסיפים הערב", הכריז נתניהו: "משפחה עם ילד אחד תקבל 2,000 שקלים, משפחה עם שני ילדים – 2,500, משפחה עם שלושה ילדים – 3,000 שקליםכל השאר – 750 שקל לכל אדם, כלומר כל יתר האזרחים מעל גיל 18 יקבלו 750 שקל לנפש. כל אחד". על כך הגיב יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש): "מסתבר שעל כל 5,000 מפגינים בבלפור כל אזרח יקבל 750 שקל. בואו נגיע למיליון!".