ח"כ כסיף לקראת הבחירות שיתקיימו מחר: אני מחויב למאבק הסביבתי

"מצב החירום האקלימי כבר כאן. הפגיעה באזורנו צפויה להיות קשה במיוחד, והנפגעים הראשונים יהיו הציבורים המוחלשים. הייתי רוצה להבטיח עתיד מזהיר, אבל המציאות היא שאנחנו במקום קשה ביותר כבר עכשיו, ולפני שנצליח לתקן יש הרבה לעשות כדי לבלום את הנזק העצום שנגרם מדי יום." כך מסר אמש (מוצ"ש) ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) לקראת הבחירות לכנסת ה-23 שיתקיימו מחר.

לדברי ח"כ כסיף "ירידת כמות המשקעים, עליית פני הים, התגברות עומסי החום בקיץ וסערות קשות בחורף יגבו מחיר כבד, והראשונים להיפגע יהיו תושבי השטחים הכבושים, קשישים, עניים, תושבי כפרים "בלתי מוכרים" בנגב. מיותר לציין שבסופו של דבר, אסון האקלים יפגע בכולנו, ואם לא נפעל עכשיו, בקרוב מאוד החיים על פני הכדור הזה יהיו סבל צרוף או בלתי אפשריים בכלל".

ח"כ כסיף מציע מספר צעדים, שהוא מתכוון לקדם בכנסת "כדי להתמודד עם האסון אשר יגיע, לצמצם אותו ולהבטיח עתיד ראוי למגורים על כדור הארץ, אני מבטיח לקדם בכנסת הבאה שורה של צעדים, ולהיות אוזן קשבת ושותף אמיתי לארגוני ופעילי הסביבה". בין הצעדים הוא מתכוון לקדם: הכרזה על מצב חירום אקלימי, הגדלת סמכויותיו ותקציבו של המשרד להגנת הסביבה, עצירת הקמתם של מתקנים חדשים להפקת דלקים מאובנים, מעבר לאנרגיות מתחדשות ולפיתוח של תשתיות אנרגיה מקומיות דמוקרטיות וקידום תכנון עירוני ואזורי ברקיימא ופיתוח התחבורה הציבורית.

כמו כן, הציע ח"כ כסיף הפניית יותר משאבים להגנה על השטחים הפתוחים והמגוון הביולוגי, לבנייה ירוקה, חקלאות בתקיימא וייעור, שמירה על משאבי המים וחלוקתם ההוגנת ושיתוף מלא של הציבור הערבי בהתמודדות עם המשבר. לדברי ח"כ כסיף יש להכיר באחריותה של ישראל ככוח הכובש להפחתת נזקי משבר האקלים בשטחים הכבושים והתמודדות עימן ולקדם שיתוף פעולה עם המדינות השכנות ועם הפלסטינים בתחומי האנרגיות המתחדשות וההתמודדות עם נזקי המשבר הסביבתי.