ח"כ חנין: הממשלה רוצה לסגור את החינוכית בגלל שנאה לשידור הציבורי

ועדת החינוך של הכנסת קראה לבטל את סעיף 120 בחוק השידור הציבורי הישראלי, העוסק בסגירת הטלוויזיה החינוכית. עובדי החינוכית הגיעו אתמול (שלישי) לוועדת החינוך של הכנסת לדיון בנושא עתיד הערוץ, שאמור להיסגר באוגוסט בעקבות חוק השידור הציבורי של ממשלת הימין.

2017-10-25_200722

בדיון הדגיש ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) "זהו גוף שמצטיין ביעילותו בתוך המערכת. אנחנו לא עסקים בשאלה תקציבית פה כי מדובר בכסף מאוד קטן. יש פה מערכת טובה שהיא חלק מהשירות הציבורי ואת הדבר הטוב הזה רוצים להרוס. המהלך הזה נראה שיגעון, אבל מאחורי השיגעון הזה יש הגיון והוא השנאה לשידור הציבורי". גם חברו לסיעה יוסף ג'בארין הצטרף לקריאה למנוע את סגירת החינוכית.

לדברי לילך גבאי, יו"ר ועד העובדים של החינוכית: "בדיונים על חוק התאגיד אף אחד לא נתן את דעתו לעובדי החינוכית. מדובר ב-180 עובדים שעתידים ללכת הביתה. יותר מכך, לא הושמעו דברי ביקורת נגד הטלוויזיה החינוכית ולכן סגירתה אינה הגיונית". גבאי הוסיפה כי "גם בחוק עצמו ובכל תיקוני החוק אף אחד לא נתן את הדעת לעובדי החינוכית ולמרות כל הזעקות ואין ספור דיונים בוועדות שונות אין לנו שום מושג מה יקרה איתנו בעוד עשרה חודשים. כל הסוגיות שקשורות לטלוויזיה החינוכית נותרו פתוחות. החינוכית היא חלק עיקרי מהשידור הציבורי והיא צריכה להיות חלק מהשידור הציבורי במדינת ישראל. יש פה אי צדק ועשיית עוול".

דורון קרני, מחזיק תיק החינוכית בהסתדרות, הוסיף: "עובדי החינוכית לא עניינו את משרד החינוך הקודם. הטלוויזיה החינוכית היא גוף יעיל. המחוקק לא נתן את דעתו על העובדים שבכלל לא מוזכרים שם. אנחנו לא רוצים כסף, אנחנו רוצים עבודה. יש עדיין קבוצה לא קטנה שכל עתידם לפניהם – במאים, צלמים, עורכי וידאו ועוד תפקידים שטובים לתקשורת. איך נבטיח את עתידם?".

רוני צייג, מנהל הדיגיטל בחינוכית, הדגיש "מקוממת אותי העובדה שהולכים להפריט גוף שמשדר תוכן ולתת אותו למפיקים מזדמנים. אנחנו מפיקים תוכן גם לדורות הבאים, יש לנו ארכיון עם 22 אלף תכנים. ביו טיוב יש לנו למעלה מחמישה מיליון צפיות בחודש. אנחנו גוף בריא ואיכותי. איך המדינה הולכת וסוגרת ומחסלת גוף כזה. לטובת מה? יש לכם משהו טוב אז למה לחסל אותו? אני קורא לכל החברים להחריג אותנו מחוק התאגיד".