ח"כ חנין ביום הדיור בכנסת: יש מיליון בני אדם ללא סיכוי להגיע לדירה בישראל

"מיליון בני אדם ללא סיכוי להגיע לדירה בישראל. בשכירות או בבעלות, בשוק הדיור המטורף שנוצר כאן. זה מספר בלתי נתפס. וזה המספר בו נקב שר השיכון בעצמו.
חמש שנים עברו מאז מחאת הדיור, והמצב רק החריף. ככל שהעוני מתרחב ומעמיק כך גובר גם הצורך בדיור ציבורי. לאורך שנים ממשלות נתניהו לא בנו ולא קנו דירות ציבוריות", כך אמר אתמול (שלישי) ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) בדיון שנערך בכנסת במסגרת יום הדיור.

עוד מסר ח"כ חנין שבארצות הקפיטליסטיות המפותחות הדיור הציבורי והחברתי הוא חלק משמעותי משוק הדיור ובעל השפעה ממשית עליו. בהולנד חיים 32% מהאנשים בדיור ציבורי וחברתי, באוסטריה – 23%, ובבריטניה 17%. בישראל, לעומת זאת מדובר כ-2% מהדירות, "ומספר הדירות הציבוריות ממשיך להצטמצם במהירות. והרי שיעורי העוני בישראל הם גבוהים יותר ולכן גם הצורך בדיור ציבורי גדול יותר."

ח"כ חנין הדגיש ש"לכבוד יום הדיור הממשלה נתנה לציבור בישראל מתנה: היא התנגדה להצעת החוק שהגשתי, שקובעת שקורת גג היא זכות יסוד. אין להתפלא שזו הגישה של הממשלה הזו. כדי להביא לשינוי אמיתי, אנחנו חייבות וחייבים להמשיך במאבק, לא להרפות, לא לוותר, ולא לתת למיליון האנשים בישראל שהם חסרי קורת גג מובטחת להמשיך ולהיות שקופים".

2016-07-13_213504

ח"כ דב חנין עם דיירות הדיור הציבורי בדיון שנערך אתמול בכנסת (צילום: פורום הדיור הציבורי)

מפורום הדיור הציבורי נמסר ש"אזרחי המדינה, דיירי הדיור הציבורי, הגיעו אתמול לכנסת כדי למחות על התנהלות הממשלה. הם באו לדרוש את מה שהממשלה הבטיחה: הגדלה ושיקום של הדיור הציבורי. בדיונים עלתה תמונה אופטימית של מאות נאבקים שבאו לדרוש תיקון, והם לא מתכוונים לוותר". ועוד "כבוד לנאבקים ולנאבקות שהגיעו ליום הזה באומץ רב ולא פחדו מניסיונות ההפחדות של הגופים הממשלתיים ומההתעמרות של החברות המשכנות. יש לנו עוד דרך ארוכה, אבל בסוף אנחנו ננצח ונשקם את הדיור הציבורי. אנחנו קוראים לממשלת ישראל לשמוע את הקולות ולפעול מיד על מנת לשקם את הדיור הציבורי שהוזנח במשך עשרות שנים".