ח"כ דב חנין על הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית: 'לא מספיק'

יממה לפני שוועדת המשנה לתחבורה ציבורית של הכנסת תדון במחיר התחבורה הציבורית ובנגישותה, משרד התחבורה פרסם ביום ראשון את התעריפים החדשים בנסיעות הבינעירוניות. זאת במסגרת רפורמה עליה הודיע שר התחבורה לפני פחות מחודש.

במסגרת הרפורמה, יונהג מנוי "חופשי יומי". כך למשל, נסיעה בין כלל יישובי מטרופולין חיפה לכלל יישובי מטרופולין תל אביב, מנהריה ועד אשדוד  תכלול נסיעות עירוניות ובינעירוניות בכל אמצעי התחבורה הציבורית, באוטובוסים וברכבות, במהלך כל שעות היום, תעלה 40 שקל בלבד.

2018-01-09_203149

מנוי "חופשי יומי" בין מטרופולין תל אביב ומטרופולין ירושלים, המאפשר לנסוע ללא הגבלה, במשך כל שעות היממה, בכל אמצעי התחבורה הציבורית, בכל ערי המטרופולין וביניהם, יעלה 32.50 שקל בלבד. "חופשי יומי" בין מטרופולין באר שבע למטרופולין תל אביב יעלה 37.50 שקל בלבד.

מנוי "חופשי יומי" נסיעות של אזורים סמוכים בין מטרופולינים בכל רחבי הארץ יעלה בין 18 ל-21.50 שקל בלבד. כמו כן, נסיעה במסגרת מנוי "חופשי יומי" בין אשקלון וקרית גת לערים במטרופולין באר שבע תעלה 18 שקל בלבד.

בנוסף, נסיעה במנוי "חופשי יומי" בין אזורים ארציים סמוכים כמו עפולה ובית שאן לדרום רמת הגולן וסובב כינרת, יישובי וואדי ערה וחדרה, ובין אשקלון וקרית גת לטבעות הסמוכות מטרופולין גוש דן, בכל אמצעי התחבורה הציבורית, תעלה 21.50 שקלים בלבד. מנוי "חופשי יומי" המאפשר נסיעה ללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית, רכבות ואוטובוסים,  בכל הארץ (למעט אילת והערבה), במשך כל שעות היממה, יעלה 60 שקל בלבד.

כאמור פרסום הודעת משרד התחבורה יממה לפני שוועדת המשנה לתחבורה ציבורית התכנסה לדיון ברפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית בנסיעות בין עירוניות. הוועדה בראשות ח״כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) התכנסה אתמול (שני), ונציג משרד התחבורה, רן שדמי, הציג את התכנית. אך על פי מסמך שהכינה עמותת 15 דקות נחשפו עיוותים במחיר נסיעה בודדת, רק לחלק מהתיקונים הנדרשים יתוקצבו. כך למשל, ניתן לנסוע מנתניה לתל אביב ולשלם 9 שקלים בנתיב אקספרס או 16 שקלים באגד, בנסיעה בודדת, והבדל זה צפוי להישאר בתוקף. בעיה נוספת קשורה לכך שהכרטיסים החדשים לא יאפשר הנחה נוספת לבני נוער.

את הדיון סיכם חבר הכנסת חנין: "ראשית אנחנו מברכים על הרפורמה בתעריפים הבין עירוניים. אנחנו מחפשים רפורמה אמיתית שתייצר שינוי אמיתי במחירים ולא רק בכותרת. אנחנו מבקשים להכליל את ההנחות לנוער, לסטודנטים, לנכים, לקשישים גם על התעריפים המוזלים אחרת אנחנו מגיעים למצב פרדוקסלי, שבו הקבוצות המועדפות יקבלו מחירים יותר יקרים. אנחנו קוראים למשרד התחבורה לסיים את המציאות שבה יש אפליה במחירי הנסיעה הבודדת לפי קבוצות השתייכות – זאת מציאות בלתי חוקית. אנחנו מבקשים מהמשרד להעביר לידי הוועדה תוך חודשיים טבלה של כל המחירים הנבדלים בכל הארץ,  כאשר יש הבדלים בתעריפים בין מפעילים שונים או קבוצות משתמשים שונות, ובתוך שלושה חודשים נציע תכנית עבודה איך משנים את המצב הזה".