ח"כ איימן עודה: ממשלת הימין מחפשת שעיר לעזאזל כדי להטיל סגר על מדינת ישראל

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), אמר היום (חמישי) שממשלת הימין "מחפשת שעיר לעזאזל להפיל עליו את האשמה שבכורח הצפוי להטיל על מדינת ישראל סגר נוסף בעקבות התפשטות נגיף הקורונה". לדבריו, "בסבירות גבוהה אנחנו כעת נמצאים בפני סגר נוסף. הממשלה מחפשת באופן נואש שעיר לעזאזל, בין אם זה פרוייקטור שמינו מאוחר מידי מבלי להאציל עליו סמכויות או האזרחים הערבים וחרדים שתמיד קל להאשים".

הוא הדגיש שמצב התחלואה המדאיג בקרב כלל האזרחים נולד מתוך משבר אמון עמוק בין הציבור והממשלה. "כאשר היא לא מתעסקת בקורונה גם האזרחים לא מתעסקים בקורונה. למרות שהאשמה היא של הממשלה האחריות היא עדיין של כולנו", ציין. ח"כ עודה העיר עוד כי בשבועות האחרונים נראה שכלל אזרחי המדינה חזרו לשגרה כמעט מלאה ורבים מתעלמים מההנחיות. "מספיק 10 דקות הליכה בשדרות רוטשילד כדי לראות שזה לא קורה רק אצל ערבים וחרדים", אמר.

"הממשלה חייבת להבין שאין מצב להטיל על הציבור סגר מלא או חלקי מבלי להציג מתווה כלכלי ברור. הציבור לא יקבל את זה והסגר לא יהיה אפקטיבי. אסור שהמשך הכישלון בניהול המשבר יעלה בעוד חיי אדם ופרנסה", דברי עודה. "חלקים מאוד רחבים של החברה שלנו פעלו ופועלים בחוסר אחריות. אם כולנו ננהג באופן אחראי נקטע באופן משמעותי את הנזקים", אמר עוד עודה הבוקר בהתייחסו לחברה הערבית בריאיון ששודר בגלי צה"ל.