ח"כ איימן עודה: לטרור אין דת – יש להתאחד נגד הארגונים פונדמנטליסטים

305 בני אדם נהרגו בפיגוע שהתרחש במסגד בעיירה ביר אלעבד, הסמוכה לאלעריש בצפון סיני, במהלך תפילות יום שישי בהתקפה של ארגון דאע"ש. הטרוריסטים פוצצו מטען חבלה ולאחר מכן פתחו בירי על המתפללים מהזרם הסופי. על פי הדיווחים, כ-27 מההרוגים הם ילדים.

2017-11-26_195054

פצועים בסיני בדרכם לבית החולים, ביום שישי האחרון (צילום: אל ארהם)

העיתונים בקהיר ציטטו הבוקר (ראשון) מקורות רשמיים שאמרו כי מלבד ההרוגים כ-130 בני אדם נפגעו בפיגוע במסגד אראודה שבעיירה ביר אלעבד, כ-40 קילומטרים מאלעריש. מוקדם יותר מקורות רשמיים מסרו כי ארבעה רכבי שטח הפציצו את המסגד ולאחר מכן ירו על המתפללים בזמן תפילת יום שישי.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) מסר אמש כי עם כל מבזק חדשות נוסף, "מתווספים עוד ועוד שמות של קורבנות מקרב המתפללים במסגד בסיני. אמרנו אין ספור פעמים שלטרור אין דת, ודרשנו להתאחד נגד הארגונים פונדמנטליסטים". לדבריו "הדאעשיזם לא מתבטא בפעולות רצח המוני בלבד, אלא גם בקו המחשבתי האידאולוגי, שפעמים רבות נדמה כרדום, ושמתעורר ברגע שהוא מוצא את הסביבה התומכת המתאימה. יש לפעול ביחד, למען חברה מאוחדת ותרבותית, מול אויבי האנושות. תנחומינו הכנים, ליבנו נמצא עכשיו יחד עם אזרחי מצרים האבלים והכואבים".