חד"ש תומכת בדרישותיהם: מתחדשות מחאות הנכים – יפגינו בצומת עזריאלי בתל-אביב

מחאת הנכים מתחדשת ומחר (חמישי) בשעה 17.00 יפגינו כל ארגוני הנכים ליד קניון עזריאלי בתל אביב. לדבריהם, המחאה מתקיימת באישור משטרת ישראל. בכוונת המפגינים להפעיל לחץ על ממשלת הימין ליישם את החוק שחוקק בשנת 2018 למתן שתי הפעימות הנוספות – תוספת לקצבאותיהם. בנוסף, דורשים הנכים כבעבר העלאת קצבאות הנכות לגובה שכר המינימום.

מחאת הנכים בדרך איילון ביוני האחרון (צילום: הנכים הם פנתרים)

 

"בימים האחרונים אנו עדים לדיס-אינפורמציה שמופיעה בתקשורת לגבי דרישות הנכים ונושא הפעימות", אומרים מארגני המחאה. מובילי מאבק הנכים מסרו לקראת ההפגנה: "ממשלת ישראל מורחת אותנו ולא עוד, המצב כיום בלתי נסבל. נכים וקשישים מתים מרעב ובנוסף הממשלה לא מקיימת את החוק שהיא בעצמה חוקקה, פעימות הנכים היו צרכים לצאת לפועל כבר בתחילת שנת 2020 אך מכיוון שלא קמה וועדה בין משרדית לאופן מתן הפעימות הנכים לא יקבלו את המגיע להם בחוק ובמועד שנקבע".

יצוין שחד"ש תומכת בדרישות הנכים וח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) מסרה: "אנו תומכים ומחזקים את ארגוני הנכים המחדשים את מחאתם. העלאת קצבאות הנכים לא יכולה לחכות להקמת ממשלה חדשה. הנושא חייב להיות בראש סדר העדיפויות – גם בממשלת מעבר. הקצבאות מוכרחות לעלות ויש להצמידן לשכר המינימום".