חד"ש על ביטול ההצבעה על הקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות: צעד מסוכן ואנטי-דמוקרטי

מליאת הכנסת דחתה אמש (רביעי) בהצבעה שמית חוזרת את הצעת החוק להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת פרשת הצוללות וכלי השיט. חברי הכנסת מהאופוזיציה לא השתתפו בהצבעה החוזרת במחאה על ביטול תוצאות ההצבעה מההצבעה הראשונה על ידי יו”ר הכנסת יריב לוין.

סיעת חד"ש ברשימה המשותפת תקפה הבוקר את ביטול ההצבעה על הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות בכנסת. "ביטול ההכרעה דמוקרטית של מליאת הכנסת על ידי יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין הוא צעד מסוכן שחושף את משטר נתניהו במלוא כיעורו דיכוי שיטתי וכוחני באצטלה של דמוקרטיה פרוצדוראלית", מסרו. הסיעה תקפה גם את סגן יו"ר הכנסת ושותפם לרשימה, סגן יו"ר הכנסת ח"כ מנסור עבאס, שהתייצב מאחורי ההחלטה: "סיעת חד"ש יחד עם הרשימה המשותפת כולה תעמוד על תפקידה כאופוזיציה לוחמת ולא סרח עודף של ממשלת נתניהו".

סגן יו"ר הכנסת ח"כ מנסור עבאס בעת ההצבעה בכנסת על הצעת החוק להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת פרשת הצוללות וכלי השיט (צילום: הכנסת)

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד (יש עתיד תל"ם) אמר אתמול כי אם אפשר לבטל ככה הצבעות בכנסת, אז אפשר לסגור את הכנסת. "שמונה שנים אני חבר כנסת. מעולם מעולם! – לא בוטלה הצבעה אחרי שהכנסת הצביעה. אין דבר כזה . דיברתי עם ותיקי הבניין, אף אחד מהם לא זוכר דבר כזה", אמר לפיד במסיבת העיתונאים שערך. "אנחנו סתם תיאטרון כדי שנתניהו יוכל להסתובב בעולם ולטעון שישראל עדיין דמוקרטיה".