חד"ש דורשת מההסתדרות להצטרף למאבק נגד גירוש הפליטים; אלפים הפגינו בירושלים

סיעת חד"ש בהסתדרות דורשת מארגון העובדים להצטרף למאבק נגד גירוש הפליטים ומבקשי מקלט. ראש הסיעה, דחיל חאמד, המכהן כיו"ר אגף השוויון בהסתדרות אף פנה לראשי הסיעות בהסתדרות על מנת לקדם מהלך משותף כדי למנוע את גירוש אך פניו הושבו ריקם. יצוין שאף סיעת מרצ סירבה להצטרף להצעתו. זאת, חרף העובדה שמרצ עומדת לקיים אירוע מפלגתי בנושא בתלאביב.

בשיחה עם פעילי פורום העובדים של חד"ש בתלאביב, אמר חאמד: "להסתדרות לפחות שתי סיבות לפיהן היא חייבת לקחת חלק מרכזי במערכה נגד הגירוש. ההסתדרות בהיותה חברתית, צריכה להירתם למאבק למען הפליטים. אך ההסתדרות היא בראש ובראשונה ארגון עובדים וגם בקרב הפליטים האפריקאים ישנם עובדים רבים ואף חברי הסתדרות". הוא אף הציע לפעילים לגייס את הפליטים שהינם שכירים לשורות ההסתדרות.

יצוין שהבוקר (ראשון) פתחו עובדי מינהל אכיפה וזרים שברשות האוכלוסין בעיצומים על רקע גרירת רגליה של המדינה במו"מ הקיבוצי עימם והגדלת עומס העבודה כחלק מהיערכות המדינה לגירוש. ":הוסיפו לנו משימות חדשות, ולא מוכנים להגיע עם העובדים להסכם קיבוצי" אמרה לאתר ההסתדרותי "דבר ראשון" שני שבתוב, יו"ר מועצת העובדים הארצית של מינהל האוכלוסין וההגירה. "הוסיפו את משימת הגירוש של 30 אלף נתינים בתוך שנתיים על 60 עובדים ביחידה. הרשות רק עכשיו התחילה לגייס עובדים והיא לא ערוכה למשימות האלה. אנחנו לא יכולים לתפקד ככה". העובדים התאגדו לפני 7 שנים בהסתדרות והקימו ועד עובדים. מאז מסרבת ההנהלה לנהל משא ומתן ענייני עם הועד ולהגיע להסכם קיבוצי.

2018-02-11_204438

מפגינים נגד הגירוש, אמש, במרכז ירושלים (צילום: עומדים ביחד)

אלפי בני אדם הפגינו אמש (מוצאי שבת) בירושלים נגד גירוש מבקשי המקלט. את ההפגנה ארגנו תושבי ירושלים, מבקשי מקלט והארגונים עומדים ביחד, "עוצרים את הגירוש", "תג מאיר" והמרכז לקהילה האפריקאית בירושלים. המפגינים צעדו מרחבת המוסדות הלאומיים ברחוב המלך ג'ורג' לכיכר ציון תחת הסיסמה: "ירושלים מוכנה לקלוט פליטים, לא נעמוד מנגד מול גירוש אנשים למותם."

הבוקר מסר אלוןלי גרין, המנהל הארצי של תנועת עומדים ביחד ש"המשימה שלנו עכשיו היא להביא את מה שהיה אתמול בירושלים לכל הארץ – ואנחנו צריכים את התמיכה שלכם. בזכותה, נוכל להוציא עוד אנשים לרחובות, להגיע לעוד ועוד ישובים, לבנות כאן תנועה שיודעת להציע פתרונות אמיתיים לבעיות של האנשים, במקום עוד הסתות ועוד שקרים. לבנות כאן תנועה שתשנה את המציאות של כל מי שחי כאן וכלכך צריך את השינוי הזה".

להצטרפות לפעילות נגד הגירוש: https://www.standing-together.org