מק"י וחד"ש בעקבות ההסלמה בצפון: ממשלת הימין מאיימת על עמי האזור

שישה בני אדם נהרגו בתקיפות חיל האוויר בדמשק בירת סוריה בתגובה לחדירת המל"ט האיראני והפלת מטוס הקרב כך דיווח הבוקר (ראשון) הארגון הסורי לזכויות אדם. בין ההרוגים: שני אזרחים זרים.

העיתון "אל אתיחאד" פרסם הבוקר את גילוי הדעת של מק"י וחד"ש בעקבות ההסלמה בצפון הארץ. בגילוי הדעת נאמר "מק"י וחד"ש מזהירות מפני ההתגרות הישראלית בדרום ובצפון, ומגנות את איומי ממשלת ישראל על עמי האזור. ההתקפות החוזרות ונשנות של ישראל ברצועת עזה והרעבת אוכלוסייתה, חוק הסיפוח, הפלישות הפרובוקטיביות לסוריה וללבנון והפגיעה בריבונותן קשורים קשר הדוק למדיניות האמריקאית באזור ובמיוחד להתקפותיה האחרונות של ארה"ב על הצבא הסורי בתוך סוריה עצמה. אין צביעות גדולה מהתבכיינותה של ישראל על הפגיעה בריבונותה, כאשר היא זו שמפרה את ריבונות שכנותיה יוםיום".

ועוד: "קשה להתעלם מקרבת המתקפות הישראליות האחרונות לפרסום המלצות המשטרה בתיקי 1000 ו-2000. כגודל החקירה כך גודל התוקפנות, וכעומק השחיתות האישית של נתניהו עומק שחיתותם הפוליטית של הכיבוש ושל הבריונות המדינית. ההסלמה אליה מובילות ארה"ב וישראל, בשיתוף פעולה צמוד של סעודיה, תעלה בדם רב לכל עמי האזור ותפגע קשות גם באזרחי ישראל. אנו קוראים להפסקה מידית של האלימות הישראלית ולקידום של שלום כלל אזורי".

2018-02-11_204418

השער של עיתון "אל אתיחאד" מהבוקר והדיווח על ההסלמה בצפון

אמש מסר ח"כ עאידה תומאסלימאן ש"כל מלחמה באזור הינה מלחמה מיותרת שתגבה מחיר כבד וחייבים לעצורה מראש ממשלת הימין הזמינה את ההסלמה מראש. עם אינסוף הפרות לריבונות הסורית והלבנונית, הפרות להחלטות האו"ם, שיתוף פעולה מביך עם ארגונים קיצוניים ועם תקיפות חוזרות בשטח סוריה אין פלא שהגענו למצב הקיים. נתניהו וממשלתו שקועים עד צוואר בפרשות השחיתות, ערב פרסום ההמלצות נתניהו מוכן לעשות הכל כדי להסיח את הדעת ולעבור את זה בשקט, נתניהו מוכן להוביל למלחמה אזורית בה ישלמו עמי האזור מחיר כבד רק למען הישרדותו הפוליטית".