חד"ש: בני גנץ מצטרף לנתניהו ולטראמפ המעוניינים במלחמה עם איראן

יו"ר חוסן לישראל והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ נאם אתמול (ראשון) בשולי וועידת מינכן וקרא "אל תאמינו לשקריו של זריף". גנץ אמר עוד "מהבמה הזו במינכן, אני מבקש להעביר מסר להנהגה האיראנית ולנשיא רוחאני במשמרת שלי לא יהיה הסכם מינכן צ'מברלייני עם משטרך האכזרי. במשמרת שלי, לא תהיה שום מדיניות פייסנית. במשמרת שלי, איראן לא תאיים על ישראל דרך השתלטות על סוריה, על לבנון או על רצועת עזה, והיא לא תערער על משטרים פרגמטיים אחרים במזרח התיכון. במשמרת שלי, לאיראן לא יהיה נשק גרעיני".

הוא הוסיף, כי כשישראלים "ניצבים בפני איום, אנחנו אחד. אנחנו עומדים ביחד יהודים ולא יהודים, נשים גברים, כדי להגן על ישראל". בעברית הוסיף: "נצח ישראל לא ישקר". זהו בדיוק אותו משפט בעברית שאמר בנימין נתניהו בעצרת האו"ם ב-2017 שהוא מעביר מסר מאיים למנהיג איראן, אייתוללה עלי חמינאי.

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, שנאם לפני גנץ בוועידת מינכן לביטחון אמר "הסיכון למלחמה עם ישראל הוא גדול". "הסיכון יהיה אפילו גדול יותר אם תמשיכו להעלים עין מהפרות של החוק הבינלאומי", הדגיש והוסיף שאיראן עדיין מחויבת לעת עתה להסכם הגרעין. זריף אמר גם כי על צרפת, בריטניה וגרמניה לעשות יותר כדי להראות את מחויבותן להסכם הגרעין מ-2015.

זריף הוסיף כי ישראל מחפשת אחר מלחמה והזהיר שההתנהגות שלה ושל ארצות הברית מגדילות את הסיכויים לעימותים באזור. "בהחלט, יש כאלה המחפשים אחר מלחמה", אמר זריף. והאשים את ישראל כי תקיפותיה בסוריה מפרות את החוק הבינלאומי וביקר את ארצות אירופה על שאינן מותחות ביקורת על מדיניות ישראל וארצות הברית באזור.

בעקבות נאומו של גנץ במינכן מסרה חד"ש ש"ביחס לאיראן, אין הבדל בין גנץ לנתניהו. גם לפיד, בנט וגבאי תמימי דעים עם נתניהו וטראמפ, ודוחפים אותנו למלחמה באיראן".

2019-02-18_200120

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס בעת הוועידה הבינלאומית הנערכת במינכן (צילום: ועידת מינכן)

עוד נמסר מחד"ש ב"במקום לשמר את ההבנות של הקהילה הבינלאומית, נתניהו וטראמפ בחרו לחסל את הסכם הגרעין עם איראן ולהצית מחדש את אש ההסלמה. התקשורת הישראלית הולכת אחרי הגישה הלאאחראית הזו בעיניים עצומות. הנפנוף ב'איום האיראני' הוא לא רק קלף הפחדה ישן של נתניהו, אלא מהלך פוליטי אזורי שלו: לבנות קואליציה אזורית למלחמה כוללת במזרח התיכון".

"דבריו של גנץ היום מלמדים עד כמה חסר במפה הפוליטית בישראל קול ברור נגד מרוץ החימוש הגרעיני ונגד מלחמה באיראן. התשובה לגרעין האיראני היא פירוז כולל של המזרח התיכון מנשק אטומי. חד"ש היא היחידה הדורשת זאת", הדגישו בחד"ש.

יצוין שבשת נאם בוועידה הנערכת במינכן סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, ששב וקרא לבעלות בריתה האירופיות של ארה"ב לנטוש את הסכם הגרעין עם איראן ולהצטרף לוושינגטון בהגברת הלחץ הכלכלי והמדיני על המשטר בטהרן.