חד"ש בחיפה קראה להצביע עבור יונה יהב לראשות העיר

רשימת החזית החיפאית (חד"ש) הודיעה אמש (שני) על תמיכתה ביונה יהב לראשות העיר וקראה לתומכיה להצביע ליהב בבחירות הנערכות היום. חד"ש נמנעה עד כה להביע תמיכה באחד מהמועמדים לראשות העיר, כפי שקרה בבחירות הקודמות בשנת 2013. בבחירות שקדמו להן – בשנת 2008 – חד"ש תמכה ביהב כאשר הקרב בינו לבין יעקב בורובסקי היה צמוד.

2018-10-30_173434

לפני כשבועיים וחצי פרסם יו"ר הרשימה רג'א זעאתרה, הודעה בה הוא עקץ את עינת קליש רותם ממפלגת העבודה המתמודדת מול יהב. סניף חד"ש בעיר רוחש הערכה רבה ליהב, בעיקר כאשר ראש העיר הצהיר בזמן ההפגנות הסוערות בחיפה כי לכולם יש זכות לחופש הביטוי ואף נפגש עם יו"ר מרכז מוסאוא, ג'עפר פרח לאחר שנפצע ממכות שוטר לאחר שנעצר אחת מההפגנות בעיר התחתית נגד רצח המפגינים הפלסטינים ברצועת עזה.

לדברי המקומון החיפאי "כולבו" תמיכת חד"ש "זהו חיזוק משמעותי עבור יהב שעות ספורות לפני פתיחת הקלפיות משום שהמגזר הערבי מונה 12 אחוז מאוכלוסיית חיפה".

זעאתרה מסר למקומון כי "החבירה של קליש רותם לימין הקיצונילרבות הודעת תמיכה מהשר לשעבר אלי ישי המזוהה עם הקן הכהניסטי הגזעני, מאיימת על החיים המשותפים בחיפה, על מעמדם ועל זכויותיהם של התושבים הערבים, ועל אופיה הייחודי של חיפה כעיר משותפת ששואפת להיות עיר שוויונית צודקת לכולםיש לנו חילוקי דעות לא מבוטלים עם ראש העיר בלא מעט סוגיות, אבל אין ספק שיש לו מחויבות לערכי הדמוקרטיה והחיים המשותפים בחיפה ועמדה ברורה נגד שיח הגזענות והשנאה שמרים ראש בחיפה".