זעאתרה דורש מראשת העיר חיפה להתחיל בתכניות להתחדשות וואדי נסינאס והמושבה הגרמנית

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה שלח שאילתה לראשת העיר עינת קליש רותם וביקש לדעת אם ומתי יהיו תוכניות להתחדשות עירונית בוואדי ניסנאס ובמושבה הגרמנית. תחת הכותרת "השלמת שכבת השימור ותוכניות להתחדשות עירונית בוואדי ניסנאס ובמושבה הגרמנית" כתב זעאתרא: "בישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ב-26 בנובמבר 2019 אמרה ראש העיר במהלך דיון על תוכניות להתחדשות עירונית כי 'כל האנרגיות של הפיתוח יירדו במורד ההר לאזורים הוותיקים ולאזורים ההיסטוריים'. אך בדו"ח ראש העיר לרבעון השלישי (חודשים יוליספטמבר 2019) לא היה כל דיווח על תהליכים בוואדי ניסנאס ובמושבה הגרמניתשתי שכונות שהוקמו במאה ה-19, כך ששתיהן הן היסטוריות וותיקות".

המושבה הגרמנית בחיפה (צילום: עיריית חיפה)

באשר להתחדשות העירונית הציג זעאתרה שלוש שאלות: "מהם הקריטריונים לקידום תוכניות להתחדשות עירונית וכיצד נקבע סדר העדיפויות? מתי יקודמו תוכניות להתחדשות עירונית בוואדי ניסנאס ובמושבה הגרמנית? ומהי המדיניות לגבי פרויקטים קיימים של תוכניות למגורים (למשל ברחוב עין דור) או למלונאות (למשל ברחוב יפו 119)?". בהתאם לכך הוא הציג ארבע שאלות: "מהם האזורים והשכונות המכוסים כיום בסקרים שכבר בוצעו והוטמעו במערכת? מהם האזורים שיש כוונה להשלימם ומה הלו"ז להשלמת שכבת השימור? האם הרשימות מיוני 2017 הן העדכניות ביותר והאם יש רשימות חדשות? והאם ניתן להציג את תוכנית העבודה בפני חברי המועצה?".

בעקבות השאילתה מסר זעאתרה למקומון ל"כלבו": "שכונות ואדי ניסנאס והמושבה הגרמנית משוועות לתהליכי התחדשות שיאפשרו פיתוח במתחם הזה, שהוא חלק מהלב הפועם של חיפה. אני לא מדבר רק על תוספת יחידות דיור אלא על פיתוח עסקי ותיירותי. חשוב מאוד לוודא שיהיה שיתוף מהותי של הציבור בהליכי התכנון, בעיקר בוואדי ניסנאס. לגבי השימור חשוב לנו, דווקא לנוכח האצת תנועת הפיתוח בשכונות ההיסטוריות, לשמר מבנים ואתרים בעלי ערך ארכיטקטוני והיסטורי, במיוחד בכל הקשור לבתים ערביים. אני מקווה ששכבת השימור תושלם כבר בשנהשנתיים הקרובות".