ועדת המעקב העליונה החליטה: שיירות מחאה למשרד רה"מ והמשך ההפגנות נגד האלימות ברחבי הארץ

ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי החליטה היום (שבת) על שורת צעדים להמשך המחאה על כישלון טיפול הממשלה והמשטרה באלימות בחברה הערבית. מתחילת השנה נרצחו יותר מ-70 אזרחים ערבים, ואתמול יצאו אלפים להפגין ברחבי הארץ במחאה על אופן טיפולה של המשטרה באלימות

מפגינים חוסמים אתמול את כביש 65 ליד אום אלפחם. בין המפגינים: חברי הכנסת איימן עודה ויוסף ג'בארין (צילום: זו הדרך)

מזכירות ועדת המעקב שהתכנסה היום בטמרה קבעה כי ביום חמישי הקרוב ייצאו שיירות של כלי רכב מצפון ומדרום לכיוון משרד ראש הממשלה בירושלים. אחת השיירות תצא ממג'ד אלכרום שבגליל, שם נרצחו שלושה בני אדם בהם שני אחים בקטטה ביום שלישי האחרון. לפי התכנון, השיירות ייסעו בכביש 6 ויגרמו בכוונה לשיבושים בתנועה.

בנוסף, החליטה הוועדה על ארגון עצרת מחאה גדולה מול מטה מחוז צפון של המשטרה בנצרת ב-15 באוקטובר. הפגנה נוספת מתוכננת להתקיים כעבור שישה ימים מול מטה מחוז מרכז של המשטרה ברמלה. עוד הוחלט על הקמת אוהל מחאה ועל שביתת רעב בקריית הממשלה בירושלים ב-27 באוקטובר.

הבוקר חסמו עשרות מפגינים את צומת בית רימון שליד כפר כנא כחלק מהפגנות המחאה על כישלון הטיפול באלימות. אתמול השתתפו אלפי בני אדם בהפגנות בכמה יישובים ערביים ברחבי הארץ; בין היתר, מפגינים חסמו את כביש 65 באזור אום אלפחם, את כביש 70 באזור טמרה, את כיבוש 444 ליד צור יצחק ואת כביש 85 באזור מג'ד אלכרום. כמו כן, אתמול והיום נערכו הפגנות ועצרות בכ-30 ערים וכפרים, ביניהם: חיפה, נצרת, ריינה, קלנסואה, ג'לג'וליה, שעב, יפיע, עין מאהל, ג'דיידהמכר, בענה, דיר אלאסד, נחף, ליד, צומת שוקת שבנגב, דבוריה, זימר, עכו, דיר חנא, כפר קנא, תרשיחא, אעבלין, סחנין, שפרעם, טמרה, מג'דל אל כרום, כפר קאסם ועוד.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש, שיחד עם ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) השתתף בהפגנה באום אלפחם נגד האלימות, קרא לציבור להמשיך "להציף את הרחובות" וכן קרא "גם לציבור היהודי להצטרף למחאות". "חברה ללא נשק היא יעד אזרחי וחברתי של כולנו!", ציין.