ונצואלה: הפגנות המוניות בעד ונגד ממשלתו הסוציאליסטית של ניקולס מדורו

הפגנות המוניות בעד ונגד ממשלתו הסוציאליסטית של ניקולס מדורו נערכו אתמול (רביעי) בבירת ונצואלה, קראקס. על כך מסרה הבוקר רשת הטלוויזיה הלטינואמריקאית "טלסור". על פי הדיווח רבבות לקחו חלק מכל אחת ההפגנות, השונות כל כך בתוכנן הפוליטי וגם בהרכבן החברי. פועלים ותושבי שכונות הפגינו למען מדורו ושכבותביניים אמידות מחו יחד עם הימין הפרואמריקאי ודרשו את "התערבות הצבא" במחלוקת הפוליטית המפלגת את החברה הוונצולאנית.

גם ראשי הפרלמנט, השייכים לימין השמרני והניאוליברלי, קראו במסיבת עיתונאים לכוחות המזוינים "לקחת אחריות על המצב ולחולל את השינוי הפוליטי". על כך הגיב מדורו באומרו "הימין, שאינו מסוגל להפיל את הממשלה בדרכים דמוקרטיות, רוצה עתה לשוב ולנסות לחולל הפיכה צבאית".

2017-04-20_213810

מפגינים למען מדורו, אתמול, במרכז קראקס (צילום מסך: טלסור)

שני סטודנטים וחייל נהרגו אתמול (רביעי) מירי במהלך ההפגנות ברחבי ונצואלה. תומכי האופוזיציה מחו בבירה קרקאס ובערים אחרות במסגרת מה שהם כינו "אם כל ההפגנות". כאמור, מדורו טוען כי ההפגנות הן כסות לניסיון של האופוזיציה לבצע הפיכה נגד כוחות הסוציאליזם בוונצואלה. מאז תחילת החודש, נהרגו שמונה בני אדם בהפגנות ברחבי המדינה. האופוזיציה מטילה את האחריות על כוחות הביטחון ועל מיליציות חמושות. יצוין שעד עתה לא הוכח שהמשטרה או קבוצות התומכות בממשלה אחראיות להרג.

" אותו מקום, אותה שעה", אמר הלילה מנהיג האופוזיציה הנריקה קפרילס רודנסקי, כשהבטיח להמשיך להפגין גם הערב. "אם היום היינו מיליונים, מחר נהיה יותר". ההפגנות אתמול מזכירות את העימותים שהתנהלו ב-2002 בין תומכי הנשיא דאז הוגו צ'אבס ומתנגדיו בימין, שהובילו להפיכה צבאית קצרה נגדו ולחטיפתו. אז, מיליונים יצאו לרחובות והשיבו את צ'אבס לשלטון.