הרשימה המשותפת פנתה לאיחוד הפרלמנטים הבינ' בדרישה לנקוט בצעדים בעקבות חוק הלאום

הרשימה המשותפת פנתה אתמול (רביעי) לאיחוד הפרלמנטים הבינלאומי בדרישה כי האיחוד ינקוט בצעדים נגד ישראל בעקבות חקיקת חוק הלאום הגזעני. בפנייתו לנשיאות האיחוד, כתב ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש) כי "חוק הלאום סותר באופן מסוכן ערכים בסיסיים במשפט הבינלאומי, וכי החוק מאמץ משטר אפרטהייד של ממש". ג'בארין התריע על "הפגיעה במעמדה של השפה הערבית, שהיא שפת האם של מיעוט לאומי ילידי במדינה" וטען כי החוק מקדם "עליונות אתנית ליהודים ומעודד מדיניות גזענית בתחומי חיים מרכזיים".

2018-08-02_201538

ח"כ ג'בארין בעת ביקור בפרלמנט האירופי (צילום: אל אתיחאד)

הפנייה לאיחוד הבינלאומי היא חלק מצעדי מחאה שמתכנן הציבור הערבי במישור הבינלאומי נגד חוק הלאום. בתחילת ספטמבר צפויים נציגי הרשימה המשותפת בראשות ח"כ איימן עודה (חד"ש) להיפגש עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני.

"פנינו לאחרונה לאיחוד הפרלמנטים הבינלאומי בתלונה גם על הצרת חופש הביטוי הפוליטי של חברי הכנסת הערבים לאחר חקיקת חוק ההדחה", מסר ח"כ ג'בארין, "פנייתנו התייחסה גם לאיסור לבקר אסירים פלסטיניים, האיסור לנסוע במימון ארגון התומך בחרם, וכן פסילת הצעת החוק של המשותפת בעניין מדינה שוויונית ודמוקרטית. פניית הרשימה נמצאת בטיפול המחלקה לזכויות אדם באיחוד. ח"כים מהרשימה המשותפת אף קראו להשתתף בהפגנה ההמונית נגד "חוק הלאום" שתתקיים בכיכר רבין ב-11 באוגוסט ביוזמת ועדת המעקב של הציבורי הערבי בישראל.