הקומוניסטים בלבנון: התפטרותו של ראש הממשלה אל-חרירי – רק הצעד הראשון

הפגנות שמחה המוניות ברחבי לבנון אתמול (שלישי) עם שידור הידיעה לפיה ראש הממשלה סעד אל-חרירי הודיע על התפטרותו עקב המחאה הנמשכת זה 13 ימים ברציפות. הנהגת המפלגה הקומוניסטית הצטרפה אל השמחה הכללית אך הדגישה ש"זהו רק הצעד הראשון בדרך למהפכה מן היסוד. אין להרפות ואין להפסיק את המחאות ההמוניות". כמו כן, קראו הקומוניסטים להמשיך ולהחזיק במחסומים שהוקמו על ידי המפגינים בכבישים ובערים ובמקומות בהם פורקו – לשוב ולהקימם. עוד גינו הקומוניסטים את אנשי הארגונים השיעים שתקפו עם מקלות מפגינים במרכז הבירה ביירות ובערי הדרום.

שמחה במרכז ביירות, אתמול, עם פרסום הידיעה לפיה ראש הממשלה סעד אל-חרירי הודיע על התפטרותו עקב המחאה ההמונית (צילום: מורנינג סטאר)

 

יצוין צבא לבנון קרא הבוקר למפגינים במדינה לפתוח את הכבישים. בהצהרה אמר פיקוד הצבא כי למפגינים יש זכות להפגין בהתאם לחוק, אולם זה תקף "רק לכיכרות". בשעות הבוקר, פינו הכוחות כביש מרכזי מצפון לביירות אחרי עימותים קצרים עם מפגינים. קבוצה של חיילים ניסו להרים כלי רכב שחסם את הכביש לפני שהוא נסע מהמקום. ב"גשר הטבעת" במרכז הבירה, קצין ביטחון ניסה לשכנע את הקהל לפנות את הדרך לבתי החולים הסמוכים. "אני נשארת כאן", אמרה אישה אחת לעיתונאים בזמן שהיא פרסה שמיכות ברחבי הכביש.

אתמול תקפו תומכי חיזבאללה ואמל השיעיים מפגינים בכיכר מרכזית בביירות ובערים נוספות תוך שהם חמושים במקלות. הם הרסו את מתחם האוהלים שלהם והציתו אותו. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שביום שישי הזהיר כי המדינה עשויה להידרדר לכאוס ורמז להתערבות זרה בהפגנות, טרם הגיב להתפטרותו של אל-חרירי. נסראללה הבהיר כי הוא מתנגד להתפטרות הממשלה ולהפגנות ההמוניות.