הקומוניסטים באיראן מגנים את הדיכוי הברוטלי של המחאות על ידי המשטר האיסלאמי

אלפי מפגינים באיראן בכמה ערים השתתפו הבוקר (רביעי) בעצרות שנערכו על ידי המשטר והביעו את תמיכתם בממשלה בטהרן לאחר שישה ימים של התקוממות ומחאות נגד המשטר. האלפים הרבים שגויסו להפגנות התמיכה קראו בין היתר להוציא להורג "מתפרעים סוררים". לפחות 21 בני אדם נהרגו עד כה בהפגנות של השבוע האחרון, בהם שני אנשי כוחות הביטחון. יותר מ-450 מפגינים נעצרו בבירה טהרן בימים האחרונים, ומאות אזרחים נוספים נעצרו ברחבי המדינה, כך לפי גורמים רשמיים. גורמים משפטיים אף אמרו כי חלק מהעצורים עשויים לעמוד בפני עונש מוות.

2018-01-03_201625

סטודנטית שהורידה את הרעלה עם קריאות נגד המשטר, השבוע, בטהרן (צילום: הומניטה)

הטלוויזיה הממלכתית שידרה תמונות של הפגנות תמיכה גדולות במשטר בלפחות ארבע ערים, אך לא בטהרן או במשהד – הערים הגדולות ביותר במדינה, שבהן נערכו ההפגנות הגדולות בימים האחרונים נגד המשטר. אלה המחאות ההמוניות ביותר נגד המשטר האיסלאמי מאז 2009. תמונות של המחאות ברחבי איראן פורסמו ברשתות חברתיות – שנתונות לסנקציות לסירוגין מצידה של טהרן.

יצוין שהמפלגה הקומוניסטית של איראן ("טודא") הפועלת במחרת זה כמעט 40 שנה פרסמה מנשרים התומכים במתקוממים. בכרוזים נאמר כי "המחאה ההמונית נגד המשטר הרודני חייבת להתפשט לכל עיר וכפר. יש להתאחד סביב סיסמאות לאומיות ומתקדמת ולקדם את פעילותם המשותפת של הפועלים, המובטלים, הסטודנטים, הנשים והפעילים הצעירים".

עוד גינתה המפלגה את "הדיכוי הברוטלי של המחאות על ידי כוחות הביטחון של המשטר". "הפעילים הקומוניסטים ואוהדי המפלגה לוקחים חלק פעיל במערכה להפלת הרודנות ולמען חירות, שלום, ריבונות לאומית וצדק חברתי", נכתב עוד.