הצעת החוק להגנה על זכויות אמנים במוזיקה של ח"כ חנין לקריאה שנייה ושלישית

הצעת החוק להגנה על זכויות אמנים במוזיקה של ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת), שיזמה המוזיקאית איה כורם, עברה ללא הסתייגויות והתנגדויות בוועדת החינוך והתרבות של הכנסת. החוק יועלה לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. בדיון השתתפו היוצרות והזמרות איה כורם, מירי מסיקה וירדנה ארזי והראפר רביד פלוטקין (נצ'י נצ'). 

2017-02-06_200446

הזמרת איה קורן (צילום: קוטנר רוק נט)

רוני בראון מנכ"ל הליקון אמר בדיון:  "אני לא מתנגד לחוק. החוק לא מפריע לי כי מעולם לא החתמתי אמנים על חוזים כאלהאיה נאלצת למצוא אויב דמיוני בשם חברות התקליטים, אבל אנחנו לא האויב. אין לי שום כוונה לפגוע באף אחד". מירי מסיקה השיבה לו: "אני חתמתי בתחילה בחברת הד ארצי שלא עשתה למעני כלום והיא הסכימה לשחרר אותי רק ליניב דוידסוןהיום אני חתומה אצל רוני בראון והוא טוב, אבל אם יש רק אנס אחד זה לא אומר שלא נחוקק חוקים נגד אנסים". עוד סיפרה כי לפני הישיבה התקשרו אליה כל "האנשים הגדולים בתעשייה" ושכנעו אותה לא לתמוך בהצעת החוק. "אחרי שקיבלתי את כל הטלפונים אמרתי לעצמי שעכשיו אני ממש רוצה לבוא. מה כואב להם? האמן הוא לנצח החלש מבין השניים, וידפקו אותו לנצח".

הזמרת ירדנה ארזי הוסיפה כי הגיעה לדיון כדי לחזק את כל האמנים שאין להם קול ושמרגישים מנוצלים ומוחלשים. איה כורם אמרה לוועדה: "נמאס לי שקוראים לי שקרנית ואינטרסנטית. כשאני הלכתי לבית משפט וביקשתי לבטל חוזה כי נעשה לי עוול, שלחו אותי הביתה ואף אחד לא העיד לטובתי. אני עומדת על כך שחשוב שבחוק תהיה הגבלה של חמש ושבע שנים".