הצהרת ה-1 במאי של כוח לעובדים: למען חברה ללא מנצלים וללא מנוצלים

"כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי" מציין החודש 11 שנה להקמתו.  בארגון חברים כ-13,000 עובדים ועם למעלה מ- 25,000 עובדים מיוצגים. דובר כוח לעובדים מסר שהארגון  "ממשיך בביסוס הישגיו במאבק המעמדי. בזכות הקמתו ופעילותו של כוח לעובדים, אשר השפיעו על ארגוני עובדים אחרים ובראשם ההסתדרות הכללית, החל ונמשך כבר מספר שנים גל התאגדויות חדשות במשק הישראלי".

עוד הדגיש ש"השפעתו המצטברת של גל ההתאגדויות הנמשך הביאה לכך שלראשונה בישראל מזה עשורים רבים, פסקה המגמה העקבית של ירידה בשיעור הכולל של העובדים המאורגנים בישראל, ושיעור זה החל לראשונה לגדול".

2

לקראת יום העובד הבינלאומי, ה-1 במאי, פרסם הארגון הצהרה בה נאמר שכוח לעובדים מתנגד לניצולם של העובדים המוחלשים ביותר בחברה הישראלית, אשר נכון להיום אינם מאוגדים בארגוני עובדים, כגון מהגרות ומהגרי עבודה, מבקשי מקלט, עובדות סיעוד, עובדי קבלני אבטחה וניקיון. "התעללות בזר, בפליט או במהגר אינה אינטרס של מעמד העובדים, אלא דרכה של הממשלה לייצר ולהחריף סכסוכים בין מרכיביו השונים של מעמד העובדים, על מנת להחליש את המאבק המעמדי בכללו. כוח לעובדים התייצב וימשיך להתייצב לצד המאבק כגד גירוש מבקשי המקלט. אנו תומכים בכל פתרון שיבטיח קליטה מלאה והוגנת של מי שנמצא בתום בדיקה סבירה והוגנת כעונה על הקריטריונים הבינלאומיים של הגדרה כפליט, ומתנגדים באופן גורף לגירושם של אנשים אל מדינות שבהן הם צפויים לסכנה לחייהם. אנו דורשים במקביל שיקום מלא של שכונות דרום תל -אביב ולא על-ידי פינוי והרס מרקם החיים של האוכלוסייה הוותיקה בשכונות אלו".

"כמו בכל שנה, נציין אותו ונמשיך להיאבק למען שוויון וצדק לכלל העובדות והעובדים, יהודים וערבים, אזרחים ומי שאינם בעלי מעמד של אזרח, נשים וגברים, והכל תוך חתירה אל המטרות ארוכות הטווח של חברה ללא מעמדות, חברה ללא מנצלים וללא מנוצלים". יצוין שפעילי כוח לעובדים התגייסו להפגנת ה-1 במאי שתתקיים מחר בצהריים ברחובות תל-אביב.

 

להצהרת ה-1 במאי של כוח לעובדים המלאה:

https://he-il.facebook.com/p2workers/posts/1779888085401657

 

הפגנת ה-1 במאי שתתקיים מחר בתל-אביב בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/161779567810336