הפגנה שביעית מול ביתו של השר שטייניץ נגד הקמת אסדת הגז ליד החוף

הפגנה שביעית מול ביתו של שר האנרגיה והמים יובל שטייניץ תתקיים מחר (מוצ"ש) מול ביתו, רחוב יסמין 86, מבשרת ציון. שטייניץ שמסרב להיפגש עם פעילים כדי לדון בסכנות ובחלופות לבניית אסדת הגז. בהפגנה האחרונה, מאה פעילי מטה המאבק נגד הקמת אסדת הגז מחו מול ביתו של שטייניץ ודרשו ממנו לבטל את התכנית, ולהרחיק את האסדה כ-100 ק"מ מהחוף.

 2018-04-13_194729

גם המועצה האזורית חוף הכרמל הצטרפה למאבק והגישה עתירה לבג"ץ נגד המדינה, כחלק מהחרפת המערכה נגד הקמת אסדת גז מול חוף דור שבשטח המועצה. על פי המועצה, תוכנית המתאר הארצית קבעה כי המתחם הימי לקליטת הגז ממאגרי כריש ותנין, שיוקם מול החוף, מוגבל ל-2.4 מיליון קוב לשעה. במועצה חוששים שהמועצה הארצית לתכנון ולבנייה ומשרד האנרגיה והתשתיות חורגים מהתוכנית. בנוסף לכך, הם מבקשים לקיים דיון בתוכנית פיתוח מאגרי הגז במועצה הארצית.

בתנועות הנאבקות בהקמת המתקן הימי טוענים כי הדבר יביא לזיהום חמור באזור. פעיליהם מסבירים כי בתהליך המעבר מגז רטוב, שמגיע מהמאגרים, לגז יבש שמוזרם למערכת ההובלה הארצית, משתחררים חומרים מסרטנים, בהם קונדנסט. בנוסף לכך, הם חוששים מדליפת חומרים מסוכנים למי הים. התושבים דורשים להרחיק את אסדת הטיפול למרחק של 100 ק"מ, כך שהסיכון יפחת משמעותית.

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1801175263268479